Bjørn Kjetil Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Hei Har da begynt og sikle på det her med turbo på e30, ser det er mange her på forumet som setter på pustehjelp på bilene sine Motoren er da en m20b20 som har rulla ca 300 000km, men toppen er akkurat hatt opp og byttet pakkninger, ventilløfter, simringer og tennplugger.Vannpumpe og regreim er også byttet samtidig. Er en 87 mod forresten, altså ikke facelift. Er detta noe og satse og bygge turbo på? Tenkte meg ikke all verden med hest, så blir nok og kjøre på 0,4-0,6 i trykk ca. Står med åpne armer for tips og råd!!! JA takk til bilder også^^ Mvh En som er gira på og få pustehjelp på bimmern!
TurboLag Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 vel, om det er facelift ville jeg gått for et billig datasprut (DIYPnP f.eks) for å ha litt mer frihet mtp dyser osv. JA, jeg veit man bare kan bytte chip osv for slikt, men 2 forandringer i oppsett så har du plutselig blåst over kostnaden av det ene sprutet.. Da får du også muligheten til å fjerne luftmengdemåler, kjøre elektronisk boost controller (krever en liten mod i DIYPnP, men er absolutt overkommelig), direkte lambdakorreksjon med wideband og enda mere til..
Bjørn Kjetil Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 Hørtes ikke dumt ut, men det er ikke facelift
M|Fjeld Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Kjøp en 2.5L istedet Billigere og mer holdbart, vil nok gå like bra om ikke bedre også!
Bjørn Kjetil Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 Si da at man kjøper en 2,5L da, er det samme f om det er facelift ell ikke da?
M|Fjeld Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Kjøp preface, må koble om noen kontakter på motorkontakta eller noe sånt. Sikker noen andre som kan svare mer spesifikt på det?
TurboLag Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 er forskjeller på noe sensorer og type innsprut.. bytte til 2.5 preface (æsj, misliker det ordet egentlig) er det enkleste.. skal du være kar setter du inn preface bunndel og innsug, facelift topp (større porter) og en chip
Bjørn Kjetil Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 Ingen som har trua på om jeg bytter toppakningen til en kjukkere en og setter på turbo med dyser og turbochip?
TurboLag Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Kommer an på hvor mye effekt du sikter på.. Noen som vet hva som skal til for å passere 220 hk på m20b20?
ehrnst Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Facelift motor, sprut, dyser 1bar - kjør. Eller m50. Lett 400hk da:)
Bjørn Kjetil Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Skrevet Februar 16, 2011 Men ca ligger prisen på sprut da? fått for meg at det ikke er så billig ????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå