Gå til innhold

Sikler på pustehjelp på e30!! (tips+råd) ja takk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har da begynt og sikle på det her med turbo på e30, ser det er mange her på forumet som setter på pustehjelp på bilene sine :P

Motoren er da en m20b20 som har rulla ca 300 000km, men toppen er akkurat hatt opp og byttet pakkninger, ventilløfter, simringer og tennplugger.Vannpumpe og regreim er også byttet samtidig.

Er en 87 mod forresten, altså ikke facelift.

Er detta noe og satse og bygge turbo på?

Tenkte meg ikke all verden med hest, så blir nok og kjøre på 0,4-0,6 i trykk ca.

Står med åpne armer for tips og råd!!! :D JA takk til bilder også^^

Mvh

En som er gira på og få pustehjelp på bimmern! :wink:

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

vel, om det er facelift ville jeg gått for et billig datasprut (DIYPnP f.eks) for å ha litt mer frihet mtp dyser osv. JA, jeg veit man bare kan bytte chip osv for slikt, men 2 forandringer i oppsett så har du plutselig blåst over kostnaden av det ene sprutet.. Da får du også muligheten til å fjerne luftmengdemåler, kjøre elektronisk boost controller (krever en liten mod i DIYPnP, men er absolutt overkommelig), direkte lambdakorreksjon med wideband og enda mere til..

Skrevet

Kjøp preface, må koble om noen kontakter på motorkontakta eller noe sånt.

Sikker noen andre som kan svare mer spesifikt på det? :)

Skrevet

er forskjeller på noe sensorer og type innsprut.. bytte til 2.5 preface (æsj, misliker det ordet egentlig) er det enkleste.. skal du være kar setter du inn preface bunndel og innsug, facelift topp (større porter) og en chip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...