Gå til innhold

Nyttig info ang turbokonvertering bmw motorer side 1


Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder ikke de originale pluggene et godt stykke da? Mener å huske at de kan funke fint med 0,7bar, så lenge det ikke er snakk om mye belastning over tid, eller har jeg bare hørt feil?

Skrevet
Holder ikke de originale pluggene et godt stykke da? Mener å huske at de kan funke fint med 0,7bar, så lenge det ikke er snakk om mye belastning over tid, eller har jeg bare hørt feil?

Jo men det blir jo litt varmere så en kjøligere plugg er ikke feil.

Men husk på ved overladining og originale coiler så er det ofte gnisten blåses ut pga for stort "gap" på pluggene.

Bank de sammen til 0,40mm

Skrevet

Nokon som har "oppskrift" på korleis man skal koble luft temp sensor og bb lambda når man har Megasquirt PNP?

Veit luft tempen skal i original stikket til LMM men kva slags av pinnene? Og skal BB lambda kobles der original lambda er?

Skrevet
Nokon som har "oppskrift" på korleis man skal koble luft temp sensor og bb lambda når man har Megasquirt PNP?

Veit luft tempen skal i original stikket til LMM men kva slags av pinnene? Og skal BB lambda kobles der original lambda er?

Det kommer Ann på hvordan det er kobla, men lufttemp pleier å være på pin 1 og 4 i lmm. (er slik orginalt). Bb kan være kobla på lambdan ja, er sort ledning i lambda som er signal til vanlig.

Skrevet
Nokon som har "oppskrift" på korleis man skal koble luft temp sensor og bb lambda når man har Megasquirt PNP?

Veit luft tempen skal i original stikket til LMM men kva slags av pinnene? Og skal BB lambda kobles der original lambda er?

Det kommer Ann på hvordan det er kobla, men lufttemp pleier å være på pin 1 og 4 i lmm. (er slik orginalt). Bb kan være kobla på lambdan ja, er sort ledning i lambda som er signal til vanlig.

Du er ein knupp!! :)

Skrevet
Holder ikke de originale pluggene et godt stykke da? Mener å huske at de kan funke fint med 0,7bar, så lenge det ikke er snakk om mye belastning over tid, eller har jeg bare hørt feil?

Jo men det blir jo litt varmere så en kjøligere plugg er ikke feil.

Men husk på ved overladining og originale coiler så er det ofte gnisten blåses ut pga for stort "gap" på pluggene.

Bank de sammen til 0,40mm

Kanskje verdt et forsøk før jeg skaffer kaldere plugger etterhvert. Lader nå nesten 0,5bar, og da hender det at den av og til "lugger" litt eller på en måte putrer og skyter litt ut eksosen når jeg får litt turtall og trykk. Den går ikke for magert, så det er ikke årsaken. Kan dette tyde på at pluggene er problemet? Fikk lyst til å prøve å banke de litt sammen til 0,4mm og teste.

Skrevet
Holder ikke de originale pluggene et godt stykke da? Mener å huske at de kan funke fint med 0,7bar, så lenge det ikke er snakk om mye belastning over tid, eller har jeg bare hørt feil?

Jo men det blir jo litt varmere så en kjøligere plugg er ikke feil.

Men husk på ved overladining og originale coiler så er det ofte gnisten blåses ut pga for stort "gap" på pluggene.

Bank de sammen til 0,40mm

Kanskje verdt et forsøk før jeg skaffer kaldere plugger etterhvert. Lader nå nesten 0,5bar, og da hender det at den av og til "lugger" litt eller på en måte putrer og skyter litt ut eksosen når jeg får litt turtall og trykk. Den går ikke for magert, så det er ikke årsaken. Kan dette tyde på at pluggene er problemet? Fikk lyst til å prøve å banke de litt sammen til 0,4mm og teste.

I MANGE tilfeller er dette problemet ja ;)

Bank de sammen å se

Skrevet
noen som vet hva som må modifiseres med dobble innsugskammer på m50 motorene ??

Innsugskammen som skal brukes på eksossiden må dreies av 2mm på anleggflaten mot kamdrevet.

Så passer den rett i.

Å man kan kun bruke non vanos kam

Skrevet

Nokken som veit om sider der man finner oppstarts mapp til m20 turbo?`Til MS PNP...

Han eg skulle få av er i Danmark på DHB i helga...

Skrevet
Prøv å bruk det som ligger på diy sidene. Juster dysestørrelse og skaler mappet.

Takker, du er ein nyttig mann ;)

Skrevet

BTW, er det ok å bruke biltema olje til oppstart? Tenker på att eg orke ikkje kjøre på med god dyr olje for og få ut evt støv osv som har sneke seg inn i motor som eg ikkje får ut med trykkluft. Da er det jo 1000kr rett i dass :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...