Gå til innhold

Kommer: 1990 BMW 318is


BMW324TDa
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal det selges biler (igjen).

20052010002.jpg

E30'en er satt vekk til Eu-kontroll og vil bli annonsert etter denne er ok. Hadde en kontroll på den i juli og, da var det 4 feil: fjær fremme, defekt eksosoppheng, dugg i lykt og blinklys. Er kjørt minimalt siden dette så regner med det ikke er noe mer denne gangen (eller ingenting siden dette er OK.

Regnr RZ24446.

1990 modell. Facelift.

Km: 298.000 :D Men er veldig fast i fisken for det.

Ingen utstillingsbil, men flott til sitt bruk.

Ser for meg 25.555,- kr ferdig EU-OK

For de innvidde er dette gamlebilen til Ove Kvam (en eier i mellom oss)

Service i form av; olje, filter, bensinfilter, plugger m.m er gjort for ca 1000 - 1500 km siden.

-Sperrediff (25%?) EDIT: 3.91:1 diffbrems av den store typen

-Lettet svinghjul (EDIT: Aluminium svinghjul, 4.5 kg) og "customchip" (laget til denne bilen spesielt, av hvem, hvor og når vet eg ikke, EDIT: Gruppe N chip, 7000 RPM sperre -HR fjærer

-Eksentriske bærearmsforinger, EDIT: (Eksentriske M3 foringer )

-Polyurethan foringer rundt i baksstilling iflg forrige eier

-Short shift

- Sportsstoler, som er relativt hele og pene trass i alder. Lengderetning er ikke å slett å justere, men man krymper jo ikkje over natten :D Vanlige sportstoler fremme og iS sete bak.

-Sort taktrekk og takluke

-14" vinterdekk med greie dekk på vinteralu

-14" slicksdekk på sortlakkerte org alu

-15" slicksdekk uten felg.

-Alt av bremser bak er nytt.

-Bakpotte (org) er helt ny.

-Hel og fin i kanaler, men noe rust på plate ned bak og en bulk fremme. Rusten bagasjelokk.

-Er nok mer og, men kommer ikke på dette i farta, skal finne link til forrige annonse. (se lengre nede)

Som beskrevet i tidligere annonse er det en aldri så liten bulk fremme, så nedre blekk samt støtfanger er ikke nybilstand, men lett å fikse og enda lettere å kjøre videre med.

Kjøreegenskapene på bilen er meget bra. Har hatt min del med E30'er og dette er den det har vært morsomst å kjøre og det er det som er viktig for evnt kjøper å vektlegge. SOm sagt er ikke bilen ett smykke, men til bane/moro/nr2/prosjekt/busebil er den i mine øyne ett godt eksemplar. De forbedringer som er gjort på motor kjenner man tydelig. Kombinert med shortshiften er dette gøy å kjøre. Sammenligner man med 320 E36 som eg har er en ekstremt mye kvikkere bil å kjøre. Vil nesten tro man kan komme like godt, om ikke bedre, ut av det i konkurranse med en E30 325. Tilbakemeldinger gjennom ratt og understell gjør at du ikke får noen overraskelser i form av at bilen plutselig vil en annen vei enn den fører har planlagt.

Alt kan selvfølgelig gjøres bedre, raskere og flottere, men prisen og alder på bil gir jo mye på forhånd.

Ingen rust på de kjedelige plassene. Har selv bukk og har vært jevnlig under. Ser bra ut. Skal få tatt bilder av dette, da eg regner med det er av interesse...

Ett par bilder og link til forrige annonse. Der står det en hel del, noe av det er ikke helt sant lengre, men det klarer man å skjønne ut fra datoen det er skrevet. 324 er desverre solgt for de som fatter interesse av den... Men har en 97 316i man kan få kjøpe som trøstepremie i stedet :lol:

LINK: viewtopic.php?f=38&t=151678&hilit=1990+318is MASSE BILDER NEDERST I DENNE TRÅD AV SKADE O.L

Bytte i annet en norsk valuta er ikke interessant da det har hopet seg jevnt opp med biler på tunet og bestanden må reduseres. Har både firmabil og sigebil som trenger stell, så da er nok pengebytte enklest.

Kontakt på tlf 932 50 819 eller roberts(2)karsten.moholt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Har lovet en EUkontroll en stund nå her, men nå er etterkontrollen under oppseiling. Blir en av de første dagene neste uke. Har ikkje nok timer i døgnet før det. Nå er den hersens veiavgiften betalt på den og, så under 25 blir det ikke i første omgang tenker eg.

De avbildende Alpinafelgene som var bilde av i ene tråden eksisterer desverre ikke lenger ikke (var uansett ødelagte)

Stay tuned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...