gizmooo Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Hei! har lekkasje i turboen tror jeg?! det blååser ut eksos under panseret på turboen..fikk beskjed om at dette kan være svært farlig.. og tør jo derfor ikke kjøre bilen.. det er svart i motorrommet pga dette, og noen av ledningene er blitt sprø av varmen. Er IKKE god på bil så lurer derfor på hva jeg skal gjøre! han som så på bilen , mente det var en pakning som var gåen.!? noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Høres ut som en lekkasje på ekssosiden, sjekk at alle skruer sitter som de skal og finn ut hvor det lekker eksos, dette kan du gjøre ved å la motoren gå på tomgang og kjenne med hånda rundt turboen etter lekkasje, en fordel om motoren ikke er varm når du gjør dette for det kan fort bli grillpølser av fingrene hvis turboen er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 hehe grillpølser ja Jaa han kjente hvor lekkasjen er.. å det spruter ut liksom.... vet ikke hva jeg kan gjøre for å få den bort, tør jeg å kjøre med bilen til et værksted liksom? er vel en risk å ta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 det er jo varm eksos som kommer ut så der er en viss brannfare, men hvis du kjører forsiktig så skal det vel gå, det du antagelig må gjøre er å bytte en pakning (uten å vite dette sikkert da jeg ikke har sett lekkasjen) mellom turbo og eksosrør/downpipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Han snakka visst om at det var i mellom turbo og manefoil? muuuulig jeg er helt på bærtur nå.. men kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Det er fullt mulig, det skal sitte en pakning der, har du sjekket at den er skikkelig fastskrudd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Har ikke sjekka det men det skal jeg gjøre... om det er pakninga som er ødelagt, går det an å bestille ny (bare pakninga) da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Det gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå