Magnus91 Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Hei, vurderer sterkt å bytte ut motoren i bilen min som er en bmw 318i, med motor av typen M43 som går som en dass etter min mening men uansett her er spørmålet mitt, har lyst og sett inn en rekke sekser? er dette vanskelig? og gjennomførbart og vil jeg kunne få det godkjent.. =) hva må gjøres og hva vil det koste =)
poison_4 Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Hei er fult igjenomførtbart. er egentlig ikke noe vanskelig heller har gjort det selv før. og skal gjøre det i den bilen eg har no og. nester er at du må ha ett annet stabelisator stag framme. du må ha ett som bygger lengre ned enn det du har. ellers er det egentil bare bolt on. er ikke noe problem:) om du får det godkjent vill eg nok tro så lenge du har papirer fra hvor motoren kommer fra. dette er ikke min sterke side godkjening altså. men folk får joh godkjent 316 til m3 så tror ikke det skal være noe problem
Olelink Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Desverre er det nettopp godkjennning som kan bli ett problem pga økningen av akselvekten på forrakselen. Disse reglene er strammet inn masse den siste tiden og tiden hvor hvem som helst kan bygge om og få godkjent 316i -> M3 er nok over. Send BT en søknad og håp på det beste. Er du heldig får du en saksbehandler med noe fornuft i hode.
Magnus91 Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Takk for svar =) Kan M3 understell være en løsning ??
Olelink Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Er ikke det som er problemet. BT vil ikke forandre tillatt akselvekt og da blir bilen din for tung med større (6´er) motor. Nå i det siste har de vist også flere steder avslått bruk av ETK til å vise hvilke deler man trenger og/eller som er like på utgangspunktet og bilen man skal bygge om til. Og BMW gir ikke fra seg slike opplysninger. Men start med en søknad så tar vi/du det derifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå