700hp Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 hvet noen hvilken sports filter som vill passe bra til min bil 320d 2008mod Har veldig dårlig erfaring med å bruke kn/filter, satt det i den gamle audi A6 2,5tdi og da gikk den i nødmodus. så var luftmassemåleren ødelagt vist. gjerne pris og hvor jeg kan handle det hen?
aottesen Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Du får 57i-filterkit. Tar ti minutter å montere på. Plystrer, blåser og surkler noe hinnsides, men det høres jo ut som om du har et monster under panseret. Alternativt så har du jo innsatsfilter.
700hp Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Skrevet Februar 19, 2011 ok takk hvet du hva det koster og kor det går ann å kjøpe det
aottesen Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 eBay er jo alltids på plass Ellers har du en del norske nettbutikker som selger (www.schmiedmann.no feks). Men du sparer en del på å bestille fra eBay. Jeg kjøpte akkurat innsatsfilter til min, og sparte ca. 400,-
takaasen Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Monterte K&N filter cone på min 120d, kult den første uken, men så ble det så mye bråk og hissing at jeg slengte det på micraen til kjerringa i stede.Kjøpte innsats filter i stede. ikke en lyd.
aottesen Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Ja, det bråker fælt .. enkelt og greit. Har en kamerat som har kjørt rundt med det på 320d'en sin noen mnd. nå, og tror han begynner å bli rimelig fed up med lyden. Er det lyd eller effekt du er på jakt etter? Hvis lyd, i57 Hvis effekt, ... remap.
aottesen Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=O8EPUKbWZbE
700hp Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 hva vil dette si Hvis effekt, ... remap.?
takaasen Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Han mener nok chip/remap/serell programering. Kan også si det slik det filteret du får med i kittet er 3 ganger så liten flate som på innsats filteret. blir fortere skittent. Etter et halvt år med kjøren så det ut som en skitten støvsuger pose. Kjøp innsats og chip bilen. er å annbefale. Filter trimming fynker ikke på diesel. chiping gjør.
aottesen Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Kombinasjonen av innsatsfilter fra K&N og remap blir en flott kombinasjon Chipping i ordets rette forstand (bytte/lodde på chip) er det nesten ingen som gjør lenger, da 95% av trimming skjer via diagnosekontakten på bilen Remap vil si å legge inn et nytt map (ny informasjon til bilen om hvor mye diesel den skal ha, og når den skal antennes) på styreenheten i bilen din, og på den måten hente ut mer effekt. På turbodiesler er det rimelig greit sprang fra orginal til et ok map. Ta f.eks SuperChips i England. De leverer Bluefin-adapter med forhåndsinstallerte map på, som du kan remappe bilen med hjemme i garasjen. Skal du selge bilen igjen, så legger du tilbake orginal-mappet. Effektøkningen de oppgir på f.eks x20d-motoren, går fra 177 til 221 hk, og svimlende 480 Nm. Så, for best mulig pusting med et slikt remap, anbefales innsatsfilter (og ikke confilter, av den grunn som ble nevnt i sted - alt for liten pusteflate).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå