Gå til innhold

motoren har begynt å kutte? trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet
har en 325 ix som har begynt å kutte, det skjer ikke ofte.

er det en føler som er ødelagt? hvor skal jeg begynne?

Hvis den begynner og kutte kan det hende at det er et tegn at Hjernen må skiftes ;)

Skrevet
Tror det hjelper deg hvis du beskriver det litt bedre og hvilken bil.

Du ser vell det over ? Bmw 325IX

Men forsatt tror jeg det hjelper deg med en bedre beskrivelse da :?

Ang. hvilken bil så er det sikkert bare en utgave av 325 IX :?

Er litt ukjent med BMW skjønner du :mrgreen:

Skrevet
har en 325 ix som har begynt å kutte, det skjer ikke ofte.

er det en føler som er ødelagt? hvor skal jeg begynne?

Først og fremst - når skjer fuskingen? Hva slags turtall har du, og er det i motbakker, eller helt random? Ting som kommer og går er periodiske problemer, og er ofte komponenter som er på vei til å ta kvelden, eller pakninger (spesielt innsugspakning) som gjør at du trekker falskluft inn i motoren, som ikke lamda og LMM får kompensert for.

Prøv med å spray startgass over innsuget mens du står på tomgang, og se om du finner noen lekasjer. Sjekk også at fordelerlokket er tett og fint og at det ikke har kommet masse kondens og at polene ikke er helt nedirret.

Dernest ta deg en tur å se over alle vakumslanger, slanger og belger inn på innsuget.

Er det lenge siden du byttet bensinfilter? Isåfall kan det alltid være en grei forhåndsregel å bytte det mtp ren bensintilførsel.

Generelt skal det være ganske kurrant å finne fram til hvorfor en motor fusker. Skaff deg evt data på hva de forskjellige sensorene skal gi i måleverdi, så måler du de med multimeter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...