kabeldeigen Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Hallaien alle sammen. Etter skifting av toppdekselpakning i går, ble det oppdaget litt vann i oljen. Så tenkte at jeg skulle ta oljeskift på motor...kanskje hive oppi litt motorrens i samme tørn, for å få mest mulig gammel olje ut. Så hvilken type olje anbefales her? Motor er gått 160000 km Og hvor kjøper man dette rimelig i Bergen? Og til slutt, hvilke type motor står det i bilen Takker for svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Du har en M52 b25,altså en 2,5 liter med 170hk. (Innsuget er strupet ned pga bedre bunndrag har jeg hørt) Når det gjelder olje så anbefaler Bmw Castrol. Selv kjører jeg på Mobil 1 0w-40. Den får du kjøpt billig på Europris til 99,- men det er ca 946ml i den,så går det vel 6,5 liter. Det holder med 7 flasker. Hadde Esso 5w-40 føre,og ved kaldstart så rakla det litt fra motor. Den olja hadde bare 350 mil bak seg. Med Mobil 1 olja kommer det ingen ulyder selv ved - 20 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 Ja, har hørt at bruke Castrol olje er bra greier til BMW motorer, men ville høre andre sine erfaringer på forskjellige oljetyper.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 hei, har samme motor som deg bare 2.8liter. Jeg har brukt castrol magnetic 5w-40 C3 olje lenge nå, og kan ikke si noe annet enn at motoren liker denne oljen. Du kjøper den på mekonomen på fyllingsdalen. Er du medlem i bmwccn får du også 15-20% rabatt på alt du handler der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Send meg en mail på kundeservice@stjerneservice.no så skal jeg gi deg god pris på oljen du vil ha om det er Mobil1 eller Castrol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 Send meg en mail på kundeservice@stjerneservice.no så skal jeg gi deg god pris på oljen du vil ha om det er Mobil1 eller Castrol. Mail sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 Kr.479 pr dunk (4 liter) castrol magnatec 5w/40 C3 hos vestbilutstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå