Kjell Z3 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Det trenger ikke være noe galt med airbagen, også beltestrammeren går på samme lampen. På min Z3 lyste airbaglampen, det var dårlige kontakter til beltestrammeren under førersetet.
Dannii Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 takk for tips. har tidligere fått fikset noen dårlige koblinger i beltelåsen, så kanskje det er noe feil der. på bmw skal de jo rane deg for å slette dette med diagnose, samtidig som de sier at det er 2er feil på eu. tror jeg sikrer meg ved å ta ut pære og teipe for. noen tips for å skru ut instrumentpanel, hvor begynner jeg?
Stoppie_Master Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Men hvis du fikk denne feilen når du byttet batteri, så vil jeg tro at den har fått inn en spenningsfeil. Når det blir så lav spenning, så kan det bli en motspenning i systemet. Altså strømmen begynner å gå feil vei. Da blir det liggende en feilmelding i systemet. Og Airbag lampa resetter seg ikke når man starter bilen, slike feiler må man resette manuelt. Høres ut som det er dette som har skjedd hos deg, da det kom når du byttet batteri. Jeg hadde en slik en nullstiller til min E38, for jeg hadde en episode der lysene sto på mens jeg vasket bilen, når batteriet gikk flatt, så kom denne feilmeldingen. Jeg solgte den nullstilleren med bilen til en kar i askim, så hvis du kjører forbi der, så kan jeg sikkert ordne slik at du kan svinge innom han å få nullstilt lampa... Jeg kjøpte den nullstilleren her (nr2 med gul topp): http://www.schmiedmann.no/7_serie/E38/o ... 1.htm#5304
Dannii Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 det er mye mulig dette er feilen da ja. takk for tips, men gidder ikke gjøre for mye ut av dette eller bruke så mye penger. går nok for den "gratis" metoden da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå