Lfcven Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Hei, har en e46 som begynner og irritere meg litt ja.. Akkurat hatt den på verksted siden Ekspansjonstanken sprakk. På verkstedet valgte jeg og bytte: -Ekspansjonstank -Vannpumpa -Termostate Har hatt bilen i en uke nå ca. Når jeg da starta den i dag tidlig begynte den og lyse på at tanken var tom for vann. Jeg sjekka og det var den også. Så om det hadde gått hull på den, men det var det ikke. Så har kontakta verkstedet og hørt om det, så skulle bare komme ned med bilen. De hadde følt den opp før jeg fikk den tilbake så noe galt må det jo være. Men det jeg lurer om dere vet evt. hva feilen kan være? For den mekaniske delen så har ikke jeg peiling på dette i det heletatt.. Så takk for svar.
Leo Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Har du sett veske under bilen etter å ha parkert? Det er jo en fin ting å følge med? Eksosen gir veldig til damp hvis at vannet går inn i sylindrene, ellers har du vann i oljen? Det er jo bare og lete
Lfcven Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Nå har jeg hatt den på verksted, de har tatt diagnose test på bilen og alt er OK i følge den. Men det er fortsatt noe feil, sa de.. Men de viste ikke hva feilen var.. Toppakninga eller radiatoren var eksempler de sa. Det andre de fortalte meg var at slangene var veldig harde. Skal høre med de i morra igjen, men begynner og bli frustert noen ideer?..
SpiderPig Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Toppakning er jo veldig typisk bmw.. Jeg ville trykktestet kjølesystemet på den, å få sjekka avgassen.
evovrs Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Ta å måle avgass i kjølesystem, kan med 99% sikkerhet si at det er motorbytte,,, veldig mange verksteder som ikke har peiling på å lufte en BMW, spør verksted om hvilken prosedyre de bruker når de luftet bilen din. eller hadde du kjørt bilen med lite kjølevæske før bytte av deler.. problemet med bmw er en ventil som ikke åpner hvis ikke tenning er på og varme på fullt, da blir det luftannsamling bakerst i motor, blir da varmere bak enn foran og blokk og topp slår seg.. da bruker den vann, kan bytte 100 toppakninger uten at det hjelper...
e46touring Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 jeg har samme problemet på min, kan det være at det lekker på varmeregisteret? jeg har veldig våt dørkmatte på førersiden.
en325ic Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 få trykk testet annlegget mål co i ekspangsjonstanken er dette en m42 motor?
beemerdude Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 sjekk forgreininga på baksida på toppen, du har ein liten vannforgriener der og veldig ofte er det pakninga og o ringen der som er problemet, vanskelig å se, men du ser det fra undersida på bilen og opp mellom motor og torpedovegg... hadde samme problemet sjøl, og da var det bare å bytte denne pakninga og o ringen til samla sum av 54 kroner, så var problemet løst.
e46touring Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 sjekk forgreininga på baksida på toppen, du har ein liten vannforgriener der og veldig ofte er det pakninga og o ringen der som er problemet, vanskelig å se, men du ser det fra undersida på bilen og opp mellom motor og torpedovegg... hadde samme problemet sjøl, og da var det bare å bytte denne pakninga og o ringen til samla sum av 54 kroner, så var problemet løst. kunne du se at det dryppet kkjølevæske under bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå