Gå til innhold

Bmw 320 e46 1998 mod- vann problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en e46 som begynner og irritere meg litt ja..

Akkurat hatt den på verksted siden Ekspansjonstanken sprakk.

På verkstedet valgte jeg og bytte:

-Ekspansjonstank

-Vannpumpa

-Termostate

Har hatt bilen i en uke nå ca. Når jeg da starta den i dag tidlig begynte den og lyse på at tanken var tom for vann. Jeg sjekka og det var den også. Så om det hadde gått hull på den, men det var det ikke. Så har kontakta verkstedet og hørt om det, så skulle bare komme ned med bilen. De hadde følt den opp før jeg fikk den tilbake så noe galt må det jo være.

Men det jeg lurer om dere vet evt. hva feilen kan være?

For den mekaniske delen så har ikke jeg peiling på dette i det heletatt.. Så takk for svar.

Skrevet

Har du sett veske under bilen etter å ha parkert? Det er jo en fin ting å følge med?

Eksosen gir veldig til damp hvis at vannet går inn i sylindrene, ellers har du vann i oljen?

Det er jo bare og lete :D:(

Skrevet

Nå har jeg hatt den på verksted, de har tatt diagnose test på bilen og alt er OK i følge den.

Men det er fortsatt noe feil, sa de.. Men de viste ikke hva feilen var..

Toppakninga eller radiatoren var eksempler de sa.

Det andre de fortalte meg var at slangene var veldig harde.

Skal høre med de i morra igjen, men begynner og bli frustert :(

noen ideer?..

Skrevet

Ta å måle avgass i kjølesystem, kan med 99% sikkerhet si at det er motorbytte,,,

veldig mange verksteder som ikke har peiling på å lufte en BMW,

spør verksted om hvilken prosedyre de bruker når de luftet bilen din.

eller hadde du kjørt bilen med lite kjølevæske før bytte av deler..

problemet med bmw er en ventil som ikke åpner hvis ikke tenning er på og varme på fullt, da blir det luftannsamling bakerst i motor, blir da varmere bak enn foran og blokk og topp slår seg.. da bruker den vann, kan bytte 100 toppakninger uten at det hjelper...

• 1 month later...
Skrevet

sjekk forgreininga på baksida på toppen, du har ein liten vannforgriener der og veldig ofte er det pakninga og o ringen der som er problemet, vanskelig å se, men du ser det fra undersida på bilen og opp mellom motor og torpedovegg... hadde samme problemet sjøl, og da var det bare å bytte denne pakninga og o ringen til samla sum av 54 kroner, så var problemet løst.

Skrevet
sjekk forgreininga på baksida på toppen, du har ein liten vannforgriener der og veldig ofte er det pakninga og o ringen der som er problemet, vanskelig å se, men du ser det fra undersida på bilen og opp mellom motor og torpedovegg... hadde samme problemet sjøl, og da var det bare å bytte denne pakninga og o ringen til samla sum av 54 kroner, så var problemet løst.

kunne du se at det dryppet kkjølevæske under bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...