Gå til innhold

BMWCCN kjøretur til Geiranger 31.Juli, BILDER!

Larsegutt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noe som begynte som en BMW luftetur med noen kompiser har nå utviklet seg til et kjøretreff arrangert av BMW Car Club Norway, avd Møre & Romsdal.

Spiller igrunnen ingen rolle :)

Turen vil fremdeles ha et enkelt opplegg. Avreise fra Ålesund Søndag 31.Juli kl 1000.

Det blir jo forskjellige stopp langs turen for å nyte utsikten, så husk speilrefleks kameraet!

Link av en tråd med noen bilder av en tur med en nydelig 850 B12 5.7 Coupe.

http://www.m5board.com/vbulletin/alpina ... anger.html

Ellers noen bilder:

07gy8h2t6r3u05spzhrp.jpg

567en0wiu2xdr7qbwsma.jpg

Den imponerende Ørneveien er porten til Geiranger for de som kommer fra Ålesund eller som velger Trollstigvegen fra Åndalsnes. På toppen har vi Ørnesvingen som er et berømt utsiktspunkt med flott utsikt over Geirangerfjorden. Et fotostopp man ikke bør gå glipp av.

Uansett om du kommer over sjø eller land, vil du få en praktfull reise til Geiranger. Kommer du sørfra, vil høyfjellsveien fra Strynefjellsveien by på skinnende hvit snø og utsikt mot brearmer selv langt utpå sommeren. Det siste stykket ned til Geiranger kalles Geirangerveien, og tar deg med gjennom hele 38 svinger, mens du kan beundre et praktfullt panorama. Den 100 år gamle Geirangerveien ble bygd med handkraft og er imponerende ingeniørkunst i veiarbeid som vart kronet med en gullmedalje på verdensutstillingen i Paris i 1900 - en kulturopplevelse uten sidestykke. Denne veien var en milepel i norsk veibygging. 38 km lang, 9 bruer, 6364 stabbesteiner, 29 svinger, og største stigning 8%. 0-1038 meter over havet. 300 arbeidere bygget veien på 8 år. Veien stod ferdig i 1889

ei5dm3v49xpi81hx4h4u.jpg

xfvghch1n60pcxdb0xsq.jpg

Visst det er flotte vær /-og kjøreforhold), samt vi har god tid, kan vi vurdere en tur opp om Dalsnibba når vi først er der inne. 1500 meter over havet

Dalsnibba er ein av hovudattraksjonane i Geiranger, ein topp som er svart popular blant gjestar som besoker omradet. Fra Dalsnibba-plataet har du ei forbloffande utsikt over det flottaste av UNESCOs verdsarvsomrade, innhylla i kringliggjande fjellandskap og med Geirangerfjorden midt i

(Se bilder i link under) :)

http://www.slunde.com/hjelle32.html

Dalsnibba sett nedenifra:

ksvktvbxf1dl78w4y7ui.jpg

På toppen :shock:

dmzixlmbe69g9x97gp3y.jpg

Kjøre ruten blir:

Ålesund - Magerholm - Stranda - Hellesylt - En herlig Ferge tur mellom fjordene til Geiranger - (evt Dalsnibba) PAUSE / MAT - Eidsdal - Stordalen - Sjøholt - og avslutter med å kjøre Ellingsøyfjorden istedet for den kjedelige E39 frem til Olsvika (Ålesund)

Den kan jo også taes andre veien.

Her er link:

http://kart.finn.no/?lng=6.67749&lat=62 ... 48,6958028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlige bilder av den 850'en da! :)

Ellers så trur jeg den ruta med ferge ifra hellesylt til geiranger hadde vært knall!

Utroligt å få seile innover fjorden der. Turen tar ca 40 min til 1 time.

Sommer kommer nok Vegard! Jeg håper bare på sommer å sol som på bilda der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ruten går jo an å ta et annet år også, men slakter ingen forslag.

Tenker bare litt at tiden flyger fort. Vil jo gjerne se litt rundt meg også. Visst geiranger fergen tar f.eks 1 time, dekk sparking 30 min her å 30 min der, middag 1 time eller mer...tida går fort. Fergekø ikke minst osv osv....

Da blir det fort seine kvelden før vi kommer oss hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre: Ja visst vi tar den veien er jo det best fra dem som kommer nord fra.

Nei for så vidt ingen problem at det blir seint. Men saken er at det blir mørkt, å da er jo liksom halve poengt med å se seg rundt/naturen borte, synest JEG da.

Det går jo an som nemt å ta igjen ørsta turen med andre omveier en annen gang også da. Det var jo Geiranger som var hovudmålet.

Nei visst vi skal bruke 6 timer bare på renkjøring så MÅ vi begynde veldig tidlig! Såg for meg avreise rundt 9 jeg uten at det har vert diskutert.

Er vi 20-30 biler også er vel sjansene små for at alle kommer med på ferger f.eks.

Er ikke negativ, bare skriver hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...