Gå til innhold

E34 520i: varme inne i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg har et problem med varme inne i bilen, vist bilen står still og motoren er varm så kommer det ikkje noe varme inn i bilen, samma hvilket stille eg har på vifta. Når eg kjører kan eg kun ha på åpen luft for vindu og beina da kommer det varme (må kjøre rundt)... ikkje den som er "rett fram" for der kommer det kald luft uansett.

satt også å kobla anlegg på bilen i dag så når eg tok ut spilleren var den så varm at eg brant meg, og det måtta ha vert på grunn av varme fra motor elr noe sant, for alt av teip og noen kabla va nesten smelta av varmen som var bak der. noen som vet noe ?? ;D ;D ;D

BTW det er en E34 520i 1990.

Moderatoredit(Kjennern): Endret emne til mer forståelig for andre.

Skrevet

Kald luft ved tomgang og varm luft ved kjøring/turtall pleier nå å være typisk tegn på at du ikke har nok kjølevæske i kjølesystemet utifra hva jeg har erfart på biler som E32, E30 og E34.. Start med å fyll opp kjølevæske tanken full, start bilen og kjør til en bratt bakke, stell deg med nesa opp også lar du motoren stå og gå mens du skrur opp lufteskrua forran og slepper ut luft..

Skrevet
skal fyke på litt mer kjølevæske ;D sikkert det. Har bære hatt bilen i ca 2 uke.

Jepp, det er nok det som er problemet.. Om jeg var deg ville jeg valgt å kjørt på med REN konsentrat da det er fine minus grader ute.. :-)

Skrevet
skal fyke på litt mer kjølevæske ;D sikkert det. Har bære hatt bilen i ca 2 uke.

Jepp, det er nok det som er problemet.. Om jeg var deg ville jeg valgt å kjørt på med REN konsentrat da det er fine minus grader ute.. :-)

mhm ;D men REN konsentrat... e ikkje heilt sikker på den du... fant en liten oversikt på ditta

ethylene%20glycol%20antifreeze%20coolant.JPG

men kjøleveske skal på uansett ;D

Skrevet

Oj, det viste jeg faktisk ikke.. Hehe.. :P

Men nå må du huske at du har ikke bare vann i kjølevæska di pr. idag da.. :-) Enkelte av de kjølevæskene man kjøper ferdigblanda idag holder ned mot 30-40 minus, det vil si det er maks 55% med glycol, så du kan fint legge til 10-20% ekstra for "full ytelse", som da sikkert er det du får på tanken.. :-)

Men, bare du får nok væske og det ikke er rent vann du fyller opp med så blir problemet borte skal du nok se.. :-)

Skrevet

Vel no har eg fylt på med kjølevekse (det var vist i grevens tid også) =( der var faktisk så lite at bilen hadde kansje bare levd et par daga til o.O så no kjøpte et en flaske med consentrat... men kommer fortsatt bare kald luft ut av luft/vifte greia på som kommer ut av dashborde... sjølv om eg kjører rundt =/ men det kommer bra med varme med vindu og beina... skal sjekke det litt mer i morra.

Skrevet

Om det konstant kommer varm luft ut ifra ved frontruta og beina, og ikke " i trynet " så har det ikke noe med kjølevæske nivå å gjøre, alt har vel ett og samme register det henter varme fra..? Har hvertfall vært på alle de eldre BMW'ne jeg har hatt, at det KUN kommer kaldluft ifra "luftdysene" bak, aldri noe varm luft.. Kanskje noe av det samme problemet, bare at det har forplantet seg forran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...