E-39 Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Har eksprimentert litt med innsugsspjeld og Asc spjeldet igjen. Denne gangen ble det faktisk bedre gassrespons og bedre bunndrag. Kunne kjøre i 5 giret fra 1000 rpm uten noe problem Orginalt M52 spjeld har 64mm innvendig diameter,og jeg freste mitt til 68mm. Siden dette er på en 520,regner jeg med at 523/528 får mye bedre nytte av dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimzor Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Dette hørtes innteresangt ut. Kan du legge ut en DYI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2011 http://www.lxforums.com/board/showthread.php?t=151108 Her er fremgangsmåten for å porte gasspjeldet. Obs! Pass på at du ikke freser noe der hvor skiva tetter godset. Da vil den suge falsk luft og spjeldet er defekt. Det finnes en rekke DIY er på nettet så bare å søke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 har gjort dette på min 323, er mye bedre toppdrag:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2011 har gjort dette på min 323, er mye bedre toppdrag:) Det er helt klart en effektøkning. Det gir enda mere effekt med større skive. De selger større spjeld på VAC Tuning til M50 OBD 1 og M52 OBD 2 68-75mm mener jeg å huske. Det blir brått 6000,- med frakt og mva og vil kanskje gi 523/528 8-15 hk ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 vil dette hjelpe på m30 motor også? Tror ikke det er så mye å gå på i selvegasspjelde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 viewtopic.php?f=14&t=163370&hilit=big+bore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2011 vil dette hjelpe på m30 motor også? Tror ikke det er så mye å gå på i selvegasspjelde Det er nok noe en kan frese/slipe vekk for mere effekt. Er vel om å gjøre å få mest mulig kald luft inn i motoren slik jeg har skjønt det. Men,hvis man leser på siden til VAC tuning står det at ikke alltid størst er best under Big bore throttlebody. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå