Gå til innhold

spm om sinter lamel og sachs trykkplate

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har en m50b25 m/turbo.

tipper rundt ca 260-280hk

m20 svinghjul-4 puck sinter lamell-Sachs 618 trykkplate

ALT er helt nytt

er det normalt at sinterlamellen ikke vil ta orndtlig takk etter girskift?

hvis jeg tar raske giringer bare slurer det. Kjører jeg normalt og slipper clutchen helt ut før jeg begynner å gi gass på nytt så slurer den ikke.

Skrevet

ja skjønner. Men tror ikke noe er feilmontert. har vært ute flere ganger.

hadde først orginalt, når det slurte, putta jeg inn sinterlamellen. Kjørte en tur. fant ut at den fortsett slurte. så da bestilte jeg trykkplate også. slurer fortsatt.

Har vært lik hele tiden. slurer bare etter girskift.

Kan svinghjul være ødelagt? er ikke slurt mye på, og det ser fint ut.

Skrevet

lufta kløtsjen etter at du bytta lamell? Hvis du har utslitt lamell, bytter til ny og ikke lufter ( nok med et pump) så kan du få det resultatet at utløserlageret ligger å trykker litt på trykkplata. Har vært borti det på en M5.

Skrevet

tar vel litt tid før en ny clutch tilpasser seg et brukt svinghjul, de fleste anbefaler at du planer svinghjulet før du monterer ny lamell på det.

Skrevet

Trenger jo ikkje å plane sving hjulet med mindre det går fått slite spor etter naglene på clutch plata? Har mer trua på at du på pumpe ut litt veske. Om beholderen er helt full vill d jo vær trykk på sylinderen.

Skrevet

trenger ikke lufte ette r¨ha byttet clutch.. og er det luft i den vil den ikke løse ut.. så luft lager bare problemer motsatt vei..

Skrevet
var kommet noen gode forslag her nå.

men bare for å spør litt ekstra. åssen kan slavesylinderen gjøre at den slurer?

Ein kompiss hadde samme problemet, da var det stempelet som gjekk utruleg treigt, virka som om det ikkje fekk smøring eller lignande...

Skrevet

Jeg holder en finger på slavesylynder som slipper trykket på trykkplata ut sakte.

Når du da gir på har ikke trykkplata fult trykk på lamellen og den slurer, og når den slurer under pådrag skal det ganske mye til for at den skal få tak igjen.

Har satt på sinterlamell på mange VELDIG ujenve svinghjul, har ikke opplevd at den slurer for det.

Å Ødelegge et m20 svinghjul skal mye til, dette er ikke noe dobbelmasse svinhjul som er vanelig at går i stykker.

Skal du klare å ødelegge et m20 svinghjul skal det mye til, F.eks Veldig dype riper som igjen kan fikses enkelt ved å sette det i dreibenken og friske dette opp litt.

Og med 618 plate i tillegg skal ikke denne slure ved ca antall hk som du oppgir..

Nei her er det noe som ikke frier ut 100% med en gang.

Er 99% sikker på at det ikke har noe med svinghjul, eller selve clutchen å gjøre.

Hadde du montert dette feil, så hadde det vært helt andre symptoner ute å går.

Enten utløserlager som går utrolig tregt, eller armen som presser utløserlager eller slavesylynder er problemet her :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...