Gå til innhold

Like manuelle kasser på E34 M20 og M50 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst til og bygge om min 520 24v til manuell.. noen forskjeller på kassene i M20 og M50?

Regner nesten med det... men er det noen bakdeler med og ta kasse fra en M20??

Akkurat passe dårlig formulert... :S

Skrevet
Lyst til og bygge om min 520 24v til manuell.. noen forskjeller på kassene i M20 og M50?

Tror det skal passe ;) Men M20 kassene tåler mindre enn M50 kassene.

viewtopic.php?f=1&t=134347 Der er står det jo at de passer ;) men spørrs hvilke m20 kasse du skal ha! Finnes 2 forskjellige som jeg har skjønt 260 heter den ene og ZF heter den andre tror jeg :S ihvertfall så holder M20B25 Kassa lengre enn M20B20 kassa ;)

Skrevet

Tror det skal passe ;) Men M20 kassene tåler mindre enn M50 kassene.

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=134347 Der er står det jo at de passer ;) men spørrs hvilke m20 kasse du skal ha! Finnes 2 forskjellige som jeg har skjønt 260 heter den ene og ZF heter den andre tror jeg :S ihvertfall så holder M20B25 Kassa lengre enn M20B20 kassa ;)

Hehe :) Full kontroll Glenn ;) Takk :D

Skrevet

Jeg har 260 kasse fra M20 på M50, den blir liggende såvidt på skrå men er ikke noe problem med girspaken.

Må også modifisere bakre feste til girkassa.

Skrevet
Ok... hvor mye hester tåler 260 kassa? dårlig ide hvis turbo er påtenkt kanskje..

Ble fortalt at de første tre sifferne står for dreiemomentet de tåler. Altså 260 girkasse tåler inntil 260nm. Men i praksis så har det vel vist seg at noen tåler mer. Men ihvertfall, jo høyere tall desto mer tåler girkassen ;) Kopierte det fra denne linken ;)viewtopic.php?f=1&t=22712&hilit=hvor+mye+t%C3%A5ler+260+kassa Veit ikke om det stemmer men du kan Evt høre med FLIID her på Forumet ;) Han har skikkelig peil på motor og alt på bilen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...