Gå til innhold

735i E32 Vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Har en E32 som jeg holder på med å få på veien. Startet og avsluttet en tråd om dette da den plutselig ikke vil starte lengre. Den gikk fint i 10mil, så en uke etter gikk automatkassen i nødmodus, en uke etter det igjen ville den ikke starte lengre. Har sjekket kontakter til kassen og det meste ser greit ut. Tyveri alarmen har sluttet og blinke dog, kan den ha noe med saken å gjøre? Det var ingenting å si på bilen når den gikk, så hva kan det være som får den til "shutte" ned gradvis her?

Skrevet

wicky124: Takk for raskt svar (igjen.), Tenkte kanskje den hadde gjort det, batteriet er ladet opp og jeg har prøvd å gi den starthjelp, så den har nok strøm. Har ingen fjernkontroll til alarmen, kan dette gjøres fremme i motorom der alarmbærta sitter? Den har to knapper som jeg ikke har peil på hva gjør.

hao: Det er ikke umulig, men jeg får korrekt info i display om hvilket gir den står i. Har renset velgeren og kontakter ved girstanga. Er giveren et annet sted?

Skrevet

mener og huske att startsperre går på drrivstoff tilførsel på denne, men mulig jeg tar feil.

mener og huske jeg vert borti noe tull med alarm på den typen men er alt for mange år siden,

om jeg ikke husker feil satt det noe sikkringer til dette under baksete på fører side som vi dro ut

Skrevet

Prøvde å røske ut noen reléer bak, men ingen gang på det. Alarmlyset har slutttet å blinke, så den er kanskje dau og har sperret for starten i prosessen, kanskje... Angående tenningsføler, kinner motoren uten å tenne om denne er gåen? Jeg får bare noen klikk fra et relé i motorommet, når jeg vrir om nøkkelen, men tror ikke det kommer fra starteren ikke sånn lyd, noe svakere.

Skrevet

Hei!

Hadde samme problem med at gearkassen gikk

i nødmodus, gikk inn på nett for å sjekke

hva som sto i computeren ( sto på tysk)

viste seg at det var lite gearolje på kassen,

etter at jeg fylte på mer så ble det bra.

Trolig en sikkerhets greie før at kassen ikke skal bli

ødelagt!

Lykke til

Skrevet

Takker for svar og tips!!! Heller på litt ekstra olje for å sjekke, hadde tenkt å bytte denne i alle tilfelle, men siden den ikke starter så blir det vanskelig å få ut all olje ordentlig. chipsenter1: Hvor sitter start reléet?

Skrevet

Var ute et øyeblikk for å ta av polen på batteriet, la merke til at bryterene vinduene lyste uten at tenningen var på, de fungerte uten tenning også. Tenker at det ikke kan skje ved feil på relé, men feil et annet sted?

Skrevet

Fått start etter endel sjekking av kontakter og reléer. Da var det bare å få den ut av første giret... Er det noen som har erfaring med å skifte automatkasse olje selv, evt hvor mange liter skal den ha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...