rolfi Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Skulle hjem i natt etter å ha skiftet bensinfilter, luftfilter og en bensinslange. Kom rundt en slak sving i 70-80, så hører jeg det smeller jævlig. Rakk ikke å gjøre noenting før jeg sklei sidelengs, men av refleks ratta jeg imot det det gikk. Bilen stoppet tilslutt på tvers av veien, og da ville den absolutt ingen vei. Jævlig flaks at det ikke var andre biler på strekningen akkurat der og da. Glad det ikke skjedde på motorveien påvei til jobb idag f.eks. Prøvde å gi gass i D, men den ville ikke. Akkurat som om man klemmer bremsepedalen i gulvet og trør på gassen. Samme saken i R. Fikk etterhvert "løsna" bakhjulene med å gi bånn gass i R. Kjørte hjem i ~50km/t og skal bytte diff idag. Lyden fra baki der ligner på lyden av bomgiring. Tannhjul som treffer bare litt elns. Og det luktet manuellgir/diffolje. Men eeer det noen som vet hva som kan ha skjedd inni der? I og med at alt bare bråstoppet. Og uten noen som helst forvarsel. Krysser fingrene for at diffen fra 88 520i delebilen passer, om jeg bare bytter baklokket.
D.Toft Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 sjekk håndbrekket ditt. skal ikke se vekk fra at bremsebåndene har løsnet.
rolfi Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Brekket funker helt fint etter det skjedde. Synes det er spesielt om båndene skal løsne på begge sider samtidig?
TurboLag Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Om 88-mod er e34 vil ikke diffen passe.. Delene inni passer dog, så du kan bytte ut ødelagte enkeltdeler
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Park.brems/håndbrekk kan fungere selv om dette var årsaken til låsingen. Har vært borti alt fra løse br.sko til bremsebelegget på skoa har løsna,som har ført til vilkårlige låsinger etterfulgt av rygging for å løsne de igjen. Bør sjekkes...
rolfi Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Om 88-mod er e34 vil ikke diffen passe.. Delene inni passer dog, så du kan bytte ut ødelagte enkeltdeler Festene er iallefall helt like på de to. Eneste forskjellen jeg fant, var at baklokket var annerledes, så det må byttes over fra den gamle. Diffen din som låste seg da? Det er jeg egentlig ganske sikker på ja Park.brems/håndbrekk kan fungere selv om dette var årsaken til låsingen. Har vært borti alt fra løse br.sko til bremsebelegget på skoa har løsna,som har ført til vilkårlige låsinger etterfulgt av rygging for å løsne de igjen.Bør sjekkes... På begge hjula? Det er to striper tversover veien der det låste. Etter litt research holder jeg en knapp på at diffen låste seg. Takker for alle svar. Kommer tilbake med løsning/bilder når jeg har funnet ut mer Har slitt med å få av diffen på E34n idag, så bytter jeg den i morgen Fersk olje og pakning på tube er handlet inn, så da bør det holde en stund. E34 diffen verken svetter eller lekker, men ettersom jeg har funnet ut har den 4.27 utveksling. Diffen som nå er røket har 3.91, så det blir nok litt forskjell.
Halbakken Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Bytte innmaten og olja da, så går det nok
rolfi Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Skrevet Februar 25, 2011 E34 diffen passet perfekt på bilen med baklokket fra den gamle Byttet olje og pakninger (pakningslim) samtidig. Håper denne holder lengre NOE har skjedd med den gamle, for når jeg jekket opp bilen så jeg at det hadde sprutet olje på reservehjulsbrønnen. Og svidd girolje er ikke noe man kan ta feil av lukten på Det lukta rett og slett så jævlig at vi kunne ikke ha diffen inne i verkstedet. Måtte legge den utfor, og allikevel kjennes lukten relativt godt rett innfor døra... Den var helt oljetørr ja. Og nå finnes det ikke en eneste ulyd baki der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå