Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett lite siste problem

Sliter veldig med å finne 2 releer.

tpjyd5o6fkkqa4vayz5z.jpg

Dette er sånn socketen til releene ser ut. Så det jeg trenger er om noen har noen slike releer. Jeg klarer ikke finne noe delenr eller noenting. Har ikke funnet releet NR 2 noen steder. Trenger litt hjelp her merker jeg!:)

Skrevet

Eller om det er noen som har en oversikt over hvordan releer som skal i en M3 E36 95 modell med stor kjøre computer, air condition (ikke autoklima) hvilke releer som skal hvor. Om det er en side jeg kan sjekke ut.. Søkt en stund nå. klarer ikke finne noe.

Skrevet

Har ikke funnet detaljbeskrivelse på hvilke relenr(det som står på rele'et eks."508") som skal hvor.

Dette kan du enten spørre BMW om, og kanskje GS.

Hvis ikke kan du se på bildene under (har hentet de fra Autodata v2.18).

Ut fra det kan du se hva som skal hvor.

Så kan du gå på GS - Elektrisk - Delekatalog og finne bildene med releer.

og ut fra bein numrene finne ut hvilke av dine releer som skal hvor.

rpxc1lhn6ob80jqxciy7.jpg

eo25q7cszx2au656kryf.jpg

07va6n6xfx7t5dzsdnrh.jpg

bgaxcqn3ax7w1oosuzkx.jpg

Som du ser så står det 1996 på 2 av fanene, om det stemmer vet jeg ikke.

Er ikke så kjent med 1996-->.

Skrevet

Hvis ikke kan du se på bildene under (har hentet de fra Autodata v2.18).

Ut fra det kan du se hva som skal hvor.

Så kan du gå på GS - Elektrisk - Delekatalog og finne bildene med releer.

og ut fra bein numrene finne ut hvilke av dine releer som skal hvor.

Det har jeg gjort. Men det er flere releer som har forskjellige funksjoner selv om de for eksemple har 5 bein. De kan ha forskjellige tall og bokstaver på. Og du ser på selve releet at de er tegnet forskjellig. Har vell 20 forskjellige releer her hjemme.

Jeg mangler 5 nøyaktig for å få i gang bilen.

Nr 5 (tåkelys) 5 pnt:

Nr 8 (nødlys relee)

Nr 13

Nr 14

Og en inni bilen.

Men om jeg kan ta hvilket som helst relee med matchende bein, tviler jeg på. Som jeg sa. Så det som hadde vært SUPER var om noen med en m3 3.0 original med (air condition, stor kjørecomputer, cruise controll og så si alt av utstyr) kunne lagt ut ett bilde av sine releer. Hadde vært helt utrolig herlig!

Skrevet

Hvis det er avbildet funksjonen av releet på siden av releet så kan du sammenligne med dette.

Hvis du ser på bein numrene (det jeg mente her, var eks."85, 86, 30, 87, 87a,"), hvis du har to releer med samme nummer på bena så er de som oftest like.

Skrevet

Å kan det være at det ene releet som jeg setter inn begynner å lage en syk "strøm" lyd. helt vill ,vibrerer å alt. Er releet gåent eller er det feil relee? Fins bare det relee jeg har her så kan ikke stemme at det ikke er det. Er nødlys releet det er snakk om.

Skrevet

Det høres ut som dårlig kontakt fram til releet eller defekt relee (dårlig kontakt inni).

Jeg ville prøvd et nytt.

Skrevet

#-o:crazy::-s[-( 800kr for et relee!!!!!!! ](*,)'

Ok... :geek:

Koed selger denne NY for 526,-kr (som fortsatt er svindyrt i.o.m at dette sikkert koster under 10 øre i prod.)

De selger også brukt til ca. 163,-kr.

(P/N: 61-36-1-388-547) skriv som 61361388547 når du søker på koed.

(Dette vet du sikkert, men for å få denne som ny i handlekurv, skriv inn p/n manuelt og klikk legg til)

Sikkert noen her på bimmers som har et liggende å slenge et sted.

Hvis ikke har du ebay (ligger rundt 170 - 300,- kr)

http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R40&_trksid=p3841.m39.l1313&_nkw=61361388547%09&_sacat=&_fvi=1

Kjøper du det org. for 800,- kr så spiser jeg hatten min (dvs. hvis jeg hadde d da :P ).

Skrevet

Ja vet! Er helt latterlig. Er faktisk ikke det dyreste releet heller! :)

Ja men visst jeg bestiller det fra Koed så blir det + moms + frakt så blir det fort over 100 lappen :P

Ja jeg var oppe på evje tidligere i dag å fikk meg nesten 20 nye releer av alle slags forskjellige størrelser og farger og pinne kombinasjoner :o

Ja da skal jeg se film på youtube eller real life at du spiser hatten din. For det ser slik ut som at jeg må det! hahah

Hvor i Kr.sand er du fra btw=

Skrevet

Det er for galt at de skal ha så stive priser.

Du 20 forskjellige, men ikke det riktige? kanskje det finnes et brukt hos "Bjarne johansen" (bilhugger).

Bor på ...., og du?

Skrevet

Ja ved.

Jo fikk 2 releer som jeg trengte. Mangler bare 1 relee i sikringsboksen nuh!! :)

Noe rart. Etter jeg satt i 2 releer som jeg mangla så satt jeg i Hazard releet, da slutta det å summe :) så tror det hjalp :) eller så var det bare det at det fikk ordentlig kontakt.

Uansett, for øyeblikket bor jeg i vennesla, men bodd på odderhei/søm hele livet. Flytter nærmere bien i løpet av de neste ukan. Piss lei vennesla! haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...