Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei prøvd og søke litt her men finner ingen med akkurat samme symptomet. Min e39 har begynt og fuske ved lavt turtall når jeg gir gass. Forsvinner helt over 2000rpm, men under det hakker den og fusker. Helt random fusking. Noen som har diagnoseverktøy i nærheten av hokksund/drammensområde? Eller som kansje veit hva dette kan være?

Skrevet

Kan være vanosen din som trenger overhaling. Merker du noe til at den går merkbart dårligere under 3500 omdr.? Iforhold til andre 520er f. eks.

Event. kan det være bensinfilter, veivakselsensor eller kamakselsensor.

Skrevet
Kan være vanosen din som trenger overhaling. Merker du noe til at den går merkbart dårligere under 3500 omdr.? Iforhold til andre 520er f. eks.

Event. kan det være bensinfilter, veivakselsensor eller kamakselsensor.

Nei går vell ikke noe spesielt dårligere. Kjørte i dag og fant faktisk ut at det er kun under 1500rpm. Hva er vanos egentlig? Hvor sitter bensinfiltret? i motorommet som er lett og komme til eller et kjipt sted?

Skrevet

har diagnos, men bor i skien da. jeg hadde lignende feil, ekstrem fjusking ved lave turtall når jeg skulle kjøre igang. dette viste seg å kun være gåene plugger.

Skrevet

Har diagnose, men bor i INdre Østfold.

Feilen kan minne veldig om feil på veivakselsensor slik at du får feiltenning på 1-2sylindere.

Når denne sensoren begynner å feile tar den gjerne knekken på pluggene dine og alt kan virke helt ok ved bytte av plugger, men feilen kommer fort tilbake.

Her ligger sensoren:

r1owrdt13dw2tn195klq.jpg

Del merket 9 på bildet under:

qum89u1jgz50kms8897f.gif

12141703277 Impulsgiver veivaksel org

Skrevet
Har diagnose, men bor i INdre Østfold.

Feilen kan minne veldig om feil på veivakselsensor slik at du får feiltenning på 1-2sylindere.

Når denne sensoren begynner å feile tar den gjerne knekken på pluggene dine og alt kan virke helt ok ved bytte av plugger, men feilen kommer fort tilbake.

Her ligger sensoren:

r1owrdt13dw2tn195klq.jpg

Del merket 9 på bildet under:

qum89u1jgz50kms8897f.gif

12141703277 Impulsgiver veivaksel org

Må få tatt en diagnose, er så kjipt og stå og bytte ting også er ikke det feilen. Hvor langt unna er det da? sånn i kjøre tid. Synes det er rart at det er en sensor siden jeg nå har merket at det er mest når bilen er varm. Når den var kald gikk den helt fint og det virker som det blir sakte værre

Skrevet

Fra Drammen og hit bruker du 1time og 10min.

Hadde samme symtomer på både min bil, naboen og min søsters Bimmer, så jeg er ganske så sikker på at feilen er det samme hos deg.

Ønsker du en kjøretur hit (Momarken / Mysen) så send meg en PM så kan vi sikkert avtale tid.

Jeg blir hjemme i hele morgen, da jeg skal bytte bremserskiver, bremseslanger og hjul-lager pluss litt til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...