Dorris Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Jaja, da har jeg blitt en erfaring rikere her gitt... Jeg har frisert litt lett på motoren til x dama, med 2.7 blokk, 2.5 topp, 290 graders kam med 11,5 i løft, smidde vippearmer, noen seriøst stive ventil fjærer, electromotive sprut++ MEN, Jeg har hatt problemer med at justerings skivene på ventil løfterene snur seg etter hard kjøring. så forrige dagen når jeg sku på jobb med denna bilen hørte jeg at d var ei skive som snudde seg, så oppgitt og fæl da, plukka jeg av dekslet for ente gang for å justere opp igjen ventilene, men ga fort f og la d på igjen.. 6 av vippe armene var slått i fille biter.. Så jeg gir opp kvass kam og stive fjærer, d er ingen god kombo med den elendige patenten som er på justeringa på vippe armene gitt.. Men er d noen som har prøvd å sette d inn med locktite? sandblåse sidene på skivene? Noen som har prøvd noe i d hele tatt? For problemet er vel at med d løftet og de fjærene så får vippe armene en runde med god gammal dags juling, så skivene snur seg litt etter litt, og jo mer klaring, jo mer juling! så d belegget som ligger imot kammen er slått helt i pulver av kammen.. stramme skruene løsner ikke, men skivene blir rett og slett banka rundt litt om gangen... tips anyone?
Kristov Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Har du sjekka at ventilene ikke tar i stemplene?
Dorris Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Skrevet Februar 25, 2011 Har du sjekka at ventilene ikke tar i stemplene? De gjør nok ikke d.. Men er nok ikke mye om å gjøre med tanke på at skivene snur seg.. Har jo ikke sjekka nå, men håper da for all del d har gått bra! Men jeg veit at alle ventilene går som de skal, så skal vel noe til at d har gått nedi, for da ville de vel etter hva jeg kan skjønne blitt skeive.
Kristov Skrevet Februar 25, 2011 Skrevet Februar 25, 2011 Har du sjekka at ventilene ikke tar i stemplene? De gjør nok ikke d.. Men er nok ikke mye om å gjøre med tanke på at skivene snur seg.. Har jo ikke sjekka nå, men håper da for all del d har gått bra! Men jeg veit at alle ventilene går som de skal, så skal vel noe til at d har gått nedi, for da ville de vel etter hva jeg kan skjønne blitt skeive. Et eller annet sted så butter ventilverket. Når man bygger slike maskiner med spec utover standard må det måles både her og der. Jeg ser for meg at ventilene kan ha tatt nedi stemplene pga. den vasse kammen. De trenger ikke å bli skikkelig skjeve før alt blir salat. Evt. så bunner fjærene dine før kammen oppnår maks løft. Du må nesten bare demontere alt og dobbeltsjekke. Det er i alle fall ikke vanlig at de eksentriske skivene man justerer klaringen med blir slått tilbake uten at noe er galt.
korny Skrevet Februar 25, 2011 Skrevet Februar 25, 2011 så bunner fjærene dine før kammen oppnår maks løft +1 ev gal geometri på vipparm, hvordan forklare dette med ord? at vipparmen dytter like mye mot stammen som på...
Dorris Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Skrevet Februar 27, 2011 Hmm.. ja jeg skal nå ha fra hverandre detta nå , for jeg skal bygge ny motor... men detta er en 2.5e, altså lavkomp stempel, og de går jo ikke over blokka.. hadde d vært 2.5i sku jeg sett tanke gangen, men sånn som d er nå, så nekter jeg og tro at d butter... men skal nå se etter når jeg har fått detta fra hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå