reziarfg Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Heisann! I ganske lang tid nå så har det kommet en lyd som høres ut som et defekt lager i motorrommet, sånn type skrikelyd som kommer og går... Men nå har det plutselig blitt mye verre! lyden har mer gått over til rasling og hyl og hvinelyder som følger turtall, er såpass at jeg kan høre det godt når jeg kjører selv med vindu lukket. Så jeg lurer på hva dette kan være for noe? Jeg selv tror det er no lagre i dynamoen som er gåene, høres ut som om lydene er sentrert ca der den sitter... Kan dette være noe annet som koster skjorta å reparere? Finnes det noen andre lagre rundt omkring viftereima? for dynamoen er jo en relativt grei jobb... jeg bare håper det ikke er noe alvorlig da jeg sikkert har brukt 20 tusen på bilen det siste året.
Fliid Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Tar en råsjans på at du har multireim på bilen (Du oppgir ikk hva slags BMW modell dette gjelder) og dermed har strammeren med tilhørende hjul montert. Lageret på dette hjulet kan lage ulyder. Ta av multireim og spinn på hjulet. Da hører du om det er defekt.Endrer lyden seg ved svinging ?
reziarfg Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 åja sorry er en 320 91 m50 Har vel multireim ja, tenkte å prøve å ta av reima imorgen for å høre om jeg klarer å lokalisere...hvis det er hjulet til strammern så er jo det en god ting, men jeg har anelser om at det kan være dynamoen altså.. nei det endrer seg ikke ved svinging, og lyden er der uten at bilen beveger seg hvis du tenkte på hjullager...
Kai-P. Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Jeg hadde også en stygg lyd som kom fra motorrommet på min gamle E34 - dette viste seg å være løpehjulet til dynamoen.
kje Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Sjekk løpehjulet Det kan lage mye ulyd, men koster ikke skjorta å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå