Gå til innhold

Automatisk nivåregulering bak 525 touring - e61

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som vet hvor ofte kompressoren går/starter på de modellene som er utstyrt med automatisk nivåregulering bak?

Vi har en 2005 525 touring hvor vi er usikre på om luftkompressoren starter og går litt for hyppig. Luftpumpen er jevnt og ofte i gang og starter ofte flere ganger på en kjøretur. Etter et kompressorhavari flyttet vi luftintaket inn i bilen, og hører den derfor mye bedre nå enn før.

Tegn på lekkasje i systemet kanskje? Eller som normalt?

Skrevet
Er det noe som vet hvor ofte kompressoren går/starter på de modellene som er utstyrt med automatisk nivåregulering bak?

Vi har en 2005 525 touring hvor vi er usikre på om luftkompressoren starter og går litt for hyppig. Luftpumpen er jevnt og ofte i gang og starter ofte flere ganger på en kjøretur. Etter et kompressorhavari flyttet vi luftintaket inn i bilen, og hører den derfor mye bedre nå enn før.

Tegn på lekkasje i systemet kanskje? Eller som normalt?

Jeg byttet kompressor og rele på min 2006 520dat og etter det starter den også flere ganger i løpet av en kjøretur. Jeg har valgt å tro at det skal være sånn, men har ingen ref da kompressoren var def når jeg hentet bilen i Tyskland i sommer, kun gått 72000km...

Skrevet

Har hadt samme problemet :( Fikk det på garantien pga. at den skulle ha vart lengre en 72k

Halvparten av BMW Norge og andre halvvparten av selger.

Min gikk hele tiden og "brant opp" pga at det var luftleksje i slanger og koblinger mellom kompressor og belgene. I den tiden gikk kompressoren hele tiden lenge og ofte. Det er ikke rett!

Bruk "Leak-seeker" på sprayboks. Et hvit skum som bobler når det er lekasje. (Biltema har det bl.a.)

Nå er det slik at den går litt når du parkerer - noen sek får å parkere bilen i rett nivå. Når bilen står og starter opp igjen så kan den gå litt - noen sek.

Under kjøring hører jeg ikke noen ting - da er det stilt - men den går ettersom den har behov for korrigering ut fra last og kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...