Gå til innhold

montering av hengerfeste e39, el-kabelsett fra biltema?

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å bestiller hengerfeste til min nyinnkjøpte e39 520iat 97mod. åsså lurer jeg på om jeg kan bruke det el-monteringssettet fra biltema istede for det i fra koed til ca 3000.- uten at det blir noe tull med det elektriske i bilen?

lurer også på om det finnes noen gode råd for å få displayet til radioen til å virke som det skal..

Skrevet

Sjekk ebay.de

Bruk google til og oversette til tysk og søk :D Du har det her på 3 dager til enn annen pris :D og bruk paypal

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Anhan ... 86.c0.m282

Her er søket jeg fant på ebay.de :D og det er så mye å velge i at jeg ville valgt å levere tilbake det jeg har kjøpt i Norge og kjøpt komplett og klart til montering i Tyskland og få det sendt hit.

Det er ferdig tilpasset BMW :D

No hard work

Skrevet

Du bør bruke originalt ledningssett - og 16-pol kontakt. Hadde aldri feil på lysene etter at jeg gikk over til 16-pol. Med 7-pol var det rene lotteriet. Kjørte campingvogn i 35 år. Da får du alle feilmeldinger på lys fra henger + ryggelys, tåkebaklys og ekstra brukere. Bruker du henger med 7-pol, bruk adapter - du får feilmeldinger med adapteret også.

Skrevet

+1 på F10

Kjøp orginalt og 16-polskontakt.

Minst arbeid og lettes og få til å funke etterpå, med minst feil :D

Bestilling fra Tyskland så har du det iløpet av uken uten problemer :D til bedre pris :D

Skrevet

Beklager skrive leif tidliger, skrev istedefor 13 polet kontakt :D

Hvis jeg ikke husker helt feil så er BMW lagt opp med ledningsnettet helt bak i baggen med en 13 polet kontakt. Det er vist standard i tyskland (? litt uviss)

Så jeg ville bare ha sjekket om det skaper feilmeldinger med 7 polet kontakt. For overgangen koster bare 169,- hos Biltema (side 56). Hvis det er det som skal til får å slippe feilmeldinger :D

Lykke til :D :D

Skrevet

Beklager også at det ble 16 istedet for 13-pol. Har vel med blingsing å gjøre.

13-pol kontakter kom vel på markedet for snart 20 år siden. Jeg fikk 13-pol på min 523i når jeg monterte hengerfeste i 2000. Jeg har også hørt om at bilverksteder i Norge fjerner 13-pol og monterer 7-pol i stadet. Originalt var det 7-pol på min '95 modell tyske campingvign, men den norske forhandleren byttet til 7-pol. På en '02 modell fikk jeg 13-pol da jeg spesielt ba om det. 13-pol har bajonett kobling og er (tilnærmet) vanntett. Med originalt ledningsnett kobles også PDC'n ut.

Alle adaptere gir feilmeldinger tilbake til komputeren, så sant kursene er koblet.

Skrevet

nå ble det mye poler å adaptere hær! :)

men jeg skal altså kjøpe med 13pols kontakt istedet for 7 og bruke adapter da jeg ikke har noe utstyr med 13 poler??

rart at det selges med 7pols kontakt viss det medfører så mye feil?

Skrevet

Jepp :D

Men som F10 sier så får en feilmeldinger uansett når en kombinerer disse :(

Så da må en uansett leve med feilmeldingene eller skifte til 13 polskontakt med fordelene som F10 beskriver :D

Skrevet

Jeg kjøpte brukt demonterbar krok og ledningsnett på et bilopphøggeri. Alt er originalvare. Enkelt å montere, og endel kroner spart.

Mener jeg betalte 2200,- for både tilhengerfestet, og ledningsnettet.

• 1 month later...
Skrevet

Hei der du som kjøpte ledningsnett og demonterbar krok på bilopphugning.. Har gjort det samme..Lurte på om du måtte strekke ledninger helt frem? og litt om hvordan du gjorde det?

Jeg kjøpte brukt demonterbar krok og ledningsnett på et bilopphøggeri. Alt er originalvare. Enkelt å montere, og endel kroner spart.

Skrevet

Skal du ha alt til å virke på riktig måte, må du trekke en ledning fram til lysmodulen. Det er mulig jeg har monteringsanvisningen liggende et sted. Må sjekke hjemme først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...