Gå til innhold

e30 2,7 turbo oppgraderinger 2012/13. bremset! :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Motor:

* Fabrikkny orginal BMW topp, portet og mirafrest av PPF

* Sveiste vannkanaler i topp av PPF

* hd vipper

* Kraftige ventilfjærer og retainers

* Emen z45 turbokam 11 mm løft

* DBilas Dynamics justerbart kamdrev

* ARP studs toppbolter

* Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring

* Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde

* Hprofil stålråder 130mm

* Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1

* Balansert veivparti

* Vektjusterte råder og stempler

* PPF Forsterkningsplate i bunn av motor

* m21 oljepumpe

Innsprut/tenning:

* electromotive tec-gt

* WasteFire tenning (3 stk dobble coiler)

* 4 bar map sensor

* Aeromotive justerbar bensintrykksregulator

* 6 stk Siemens 1000cc dyser

* 2 stk Bosch 984 bensinpumper (rekker til ca 1000hk)

* Catch tank for bensin i reservehjulsbrønn

* Spesiallaget alu fuelrail med AN-6 tilkoblinger og slanger

Turbo/grenrør/Intercooler/Innsug:

* 6-1 Grenrør, laget i syrefast rustfritt, polert

* comp ct4 billet turbo

* tial 46 mm wastgate

* TurboXS High Performance dualstage boost controller

* Spesiallaget "as large as possible" intercooler, High Flow

* Spesiallaget alu innsug

* Wilson 80mm spjeldhus

* PPF 50mm dumpventil

Drivlinje understell

* Forsterket Sachs 618 trykkplate

* 4 puck sinterlamell

* ZF M3 E36 girkasse

* Hardyskive fra M5 3.8l

* Mellomaksel fra 325E

* M3 25% diffbrems, 3.25 utveksling

nytt for året blir:

* k-sport racing coilovers

*xyz bremser 355mm foran og 306 mm bak disse er allerede på bilen

*tårnavstiver foran og bak

*griffin racingradiator med 16" 88mm spal vifte

*its q-trim 71 mm turbo

* electromotive tec gt+ dobble coiler

* precisions 1000cc dyser

*hd vipper

*race ventiler +++

skal gjøres litt med bilen sjenerelt også:)

6epzuvi8htat2l6ohgxc.jpg

39qtzzz7lkbaln2iod67.jpg

5qwz76yoph0m2z1gs71i.jpg

ttxamz5z9yxikan7cq6i.jpg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde du problem med og få kassa i revers og 5 gir før du bygde om oppfestninga?

Har du eit bilde litt lenger ifra så eg ser nøyaktig kva du har gjort med oppfestninga til kassa? :)

Skrevet
Hadde du problem med og få kassa i revers og 5 gir før du bygde om oppfestninga?

Har du eit bilde litt lenger ifra så eg ser nøyaktig kva du har gjort med oppfestninga til kassa? :)

nei den går fint i alle gir:) men kan fikse noen bilder av det:)

Skrevet

Også glømte eg å sei att eg er meget imponert av lista di ;) Frekt av meg :P

Kor mykje bråkar pumpene dine?

Skrevet
Også glømte eg å sei att eg er meget imponert av lista di ;) Frekt av meg :P

Kor mykje bråkar pumpene dine?

hehe jo takk:)

nei dem hører jeg nesten ikke..

Ok :D

Har du bremsa bilen? Evt kor og effekt?

Skrevet
Også glømte eg å sei att eg er meget imponert av lista di ;) Frekt av meg :P

Kor mykje bråkar pumpene dine?

hehe jo takk:)

nei dem hører jeg nesten ikke..

Ok :D

Har du bremsa bilen? Evt kor og effekt?

bremset den på protrim i vår. da ga den 438 hk på hjula v 1.3 bar på 98 bensin

  • 2 weeks later...
Skrevet

har fått satt på det noe turboen. venter bare på flens,så blir det sveising:)

skjært noen hull i frontplata så det ikke koker helt over i motorrommet:)

kjøpte inn den kraftigste 16" spal vifta+ v band til turboen.

kvqh85lb5agdxhfx0gqf.jpg

4kawv37s24azgeqszpg3.jpg

z0mk3p4pohr11wzafs9a.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...