djon9 Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Overskriften snakker for seg selv, og jeg lurer rett og slett på om noen har erfaring med dette? Holder det med orginal E30 preface bensinpumpe??
Magnus M Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Få tak i bensinpumpe ifra e36 og monter den i tankarmaturen til E30.
djon9 Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Skrevet Februar 27, 2011 Dette er en preface uten pumpe i tank
SSM Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Jeg har Bosch 044 pumpe, men jeg har jo pumpe i tanken også. S50B32 skal jo ha 5 bar i grunntrykk, så veldig viktig at den har stor nok pumpe.
djon9 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Trykket er det samme på en orginal preface pumpe har jeg lest, men det er jo ikke det som er det viktigste...det er jo flow, mengde bensin i timen. Hvor får jeg kjøpt denne da? link? Takker for svar
SSM Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Den må kunne levere 5 bar kontinuerlig, aldrig om en preface pumpe gjør det. 044 pumpa klarer 7-8 bar kontinuerlig, holder til 5-600hk. Jeg handla min fra 909Motorsport, men mange som selger den. Kan kjøpe den hos et Bosch car service verksted f.eks. Det er ikke en billig pumpe, og man får jo kjøpt kopier av den og. Sikkert akuratt samme pumpa, bare umerka...
oddis Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Bygg deg catchtank, og sett en orginalpumpe (inboard/outboard pumpe alt etter hva du foretrekker) til føding av catchtank, og en Walbro eller 044 Bosch til mating av motor. Walbro pumpa passer iallefall nogenlunde i org braketten under bilen, bare man legger en tull med skumgummi rundt den + overgangsnipler til bensinslange diameteren. Da er du dobbeltsikret. Noen E30 er veldig utsatt for fuel-starvation i langsvinger og hard aks med lite på tanken. Med såpass dyre og spreke motorer er det lurt med catchtank, en billig og smart investering.
Morty999 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Den må kunne levere 5 bar kontinuerlig, aldrig om en preface pumpe gjør det. 044 pumpa klarer 7-8 bar kontinuerlig, holder til 5-600hk.Jeg handla min fra 909Motorsport, men mange som selger den. Kan kjøpe den hos et Bosch car service verksted f.eks. Det er ikke en billig pumpe, og man får jo kjøpt kopier av den og. Sikkert akuratt samme pumpa, bare umerka... org 535 pumpe er lik 325 og den leverer fint på 5 bar.. men dog ikke like mye som på 3 bar.. men den sliter ikke med 5 bar.
SSM Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Ja, du kan endelig lage deg en swirlpot i bagasjerommet. Jeg har sett en som lagde en som han satte hele tank armaturen fra E36M3en oppi. Da er du rimelig sikkert. Jeg passer bare på at det ikke blir for lite bensin på den, den ustabile tank måleren viser jo fint når det er bensin oppi potten i tanken og ikke.
djon9 Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Så dere tror ikke en Walbro 255(ekstern) pumpe holder aleine? Har bestilt en slik pumpe fra Usa, halve prisen av Bosch 044 pumpen. Slik jeg har forstått det er det en progresiv bensintryksregulator på B32'n som sørger for at motoren har 5 bar hele tiden, jeg sier ikke at en orginal pumpe holder, men at det å snakke om trykk alene blir urelevant, det som er det store spørmålet er jo om pumpen klarer å levere 165L/t på 5 bar...osv.. Walbro-pumpen skal jo klare dette fint i følge databladet
|Ole| Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 Du har jo alle svar sjølv jo, du har jo omtrent forklart det over skjemaet ditt Kjør på
djon9 Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Mine svar er jo teorier, jeg håpte på noen som hadde erfaring med kun ekstern pumpe kunne gi meg et svar, uten intank pumpe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå