Gå til innhold

Hvordan er det og kjøre med sinter clutch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir turbo i bilen til sommeren og lurer derfor på hvordan det er og kjøre med 4 puk sinter til vanlig kjøring også? blir på bruksbilen så er ikke så keen på av og på clutch :P

Blir i en e36 coupe med m50b25 med ca 400hk i motor.

Har hørt litt forskjellig angående 4 puk sinter. en sa det var jævelig og kjøre med til vanlig men noen andre sa det fungerte fint bare du ble vant til det.

Noen gode tips om hva jeg burde kjøre med?

Mvh

Skrevet
Blir turbo i bilen til sommeren og lurer derfor på hvordan det er og kjøre med 4 puk sinter til vanlig kjøring også? blir på bruksbilen så er ikke så keen på av og på clutch :P

Har hørt litt forskjellig angående 4 puk sinter. en sa det var jævelig og kjøre med til vanlig men noen andre sa det fungerte fint bare du ble vant til det.

Mvh

Tror ikke det er så ille ;) Men jeg har hørt at 6 Puk er ille og kjøre med ;)

Skrevet

fungerer helt ok når du blir vandt med det. her for en liten uke siden kjørte eg en audi a4 synkro med 1,8t og 4puck sinter. blir litt pang avsted til og starte med men abselutt ingen problem og kjøre med. eneste som må omtales som negativt er om du monterer sterkere trykkplate, dette resultere i tyngre cluthpedal...

Skrevet

Mvh

er omvendt da men.. 6 puck ernesten som org.. 4 puck er med av/på

Skrevet

Mvh

Åja :) Da er det meg som surrer litt hehe

Skrevet

Mvh

om det bare er lamellen det er snakk om, så er det ikke av og på. må nok ha med trykkplate type stiv for at det skal bli av og på :)

Skrevet

Kjører med 6-puck lamellen og 618 trykkplate på E34. Pedalen er svært tung, men blir fort vandt med det. Kan fint slure til ein viss grad, er jo vane sak. Har ingen problem med å kjøre noken plasser (tenker på rush og bakkestart), og angrer ikkje på at eg monterte dette.

Skrevet
Kjører med 6-puck lamellen og 618 trykkplate på E34. Pedalen er svært tung, men blir fort vandt med det. Kan fint slure til ein viss grad, er jo vane sak. Har ingen problem med å kjøre noken plasser (tenker på rush og bakkestart), og angrer ikkje på at eg monterte dette.

+ 1 :)

Henger meg på denne .

6 pucket sinter og 618 trykkplate går helt fint å kjøre med, litt tung pedal som nevnt over her men en uke med kjøring så tenker du ikke på det :) .

Men ville nok gått for 4 pucka, tåler nok litt mer juling og 618 trykkplate, alt er egentlig bare en vanesak :)

Skrevet

hvorfor anbefaler du 4 pucka?. di tåler nøyaktig like mye og 6 pucka er myye bedre å kjøre med..

jeg ville valgt 6 pucka.. skal ikke ha noe annet hvertfall om jeg skulle ha sinter

Skrevet
Som tidligere sagt er 4pucka mer av og på enn 6 pucka. Er lettere å kjøre med 6pucka enn 4pucka :)

nei.

har selv hatt 4pucka med og uten fjører på.

er som å kjøre orginal clutch..

finnes ikke noe av og på, FØR man bytter til sterkere trykkplate.

Skrevet
hvorfor anbefaler du 4 pucka?. di tåler nøyaktig like mye og 6 pucka er myye bedre å kjøre med..

jeg ville valgt 6 pucka.. skal ikke ha noe annet hvertfall om jeg skulle ha sinter

etter hva jeg har lært tåler 4 pucka mer med trykkplate som funker , ellers hadde de vel ikke giddet å lage en clutch som er mye mer "ukjørbar " når en fullt kjørbar 6 pucka fungerer like bra .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...