Gå til innhold

Hvordan er det og kjøre med sinter clutch?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Som tidligere sagt er 4pucka mer av og på enn 6 pucka. Er lettere å kjøre med 6pucka enn 4pucka :)

nei.

har selv hatt 4pucka med og uten fjører på.

er som å kjøre orginal clutch..

finnes ikke noe av og på, FØR man bytter til sterkere trykkplate.

Såklart etter bytte av trykkplate, men reknet med han bytter trykkplate samtidig med clutch.

Skrevet

Det er stor forskjell fra original lamell til 4 pucka sjølv med vanleg trykkplate, om du skal bruke bilen mykje i trafikk ville eg gått for 6 pucka, mykje meir brukervennlig :)

Skrevet

Dette her tror jeg er en hårfin sak som diskuteres..

Jeg merker ikke forskjell med 4 eller 6 puk sinter når man bruker org trykkplate.

Men kan være veldig enig at med forsterket trykkplate er 6 puk mere vennelig en 4 puk.

Dette her er nok smak og behag...

Og en annen ting til deg Eivinos :)

At du skal ha 400 motor hk og bare bruke en 4 puk eller 6 puk sinter med org trykkplate går ikke...

Ved 400 hk så har du ca 500nm eller mere og det klarer ikke org trykkplate.

I tillegg er det dobbelmasse svinghjul på m50b25 noe som knekker til slutt med sinter lamell.

Sett på m20 svinghjul og 4 eller 6 puk sammen med 618 sachs trykkplate så har du ting i orden..

Er ikke noe vist å gjøre denne jobben 2 ganger, og det kan jeg med 100% sikkerhet si at du må om du skal ha 400hk. Om du ikke gjør det ordentlig med en gang ;)

Og til alle som lurer.

4 PUK tåler mere en 6 PUK når det kommer til nm.

6 puk slites ikke så fort som 4 puk.

6 puk er enklere å kjøre med når det kommer til forsterket trykkplate.

Skrevet
hvorfor anbefaler du 4 pucka?. di tåler nøyaktig like mye og 6 pucka er myye bedre å kjøre med..

jeg ville valgt 6 pucka.. skal ikke ha noe annet hvertfall om jeg skulle ha sinter

Her bommer du litt.

4 puk klarer mere nm en 6 puk..

Er ikke så vanskelig å skjønne dette.

Si f.eks at trykkplata presser 200kg

på en 6 puk da vi det være ca 33 kg pr puk

og på en 4 puk vil det være 50 kg pr puk.

Dette sier seg selv da at en 4 puk klarer mere nm og hk en en 6 puk

Så er det sikkert noen som tenker, ja men med en 6 puk blir trykket mere jevnt fordelt og det er jo 2 puker til så det burde jo gjøre at den klarer mere. Men det er ikke riktig. Det er presset på puken som bestemmer når den begynner å slure.

Skrevet

Eg synst no virkeleg att 4 pucka er kvassere enn 6 pucka sjølv på original trykkplate...

Motorviagra: Du har sikkert litt over igjennomsnittet trent clutch fot :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...