Gå til innhold

Bunnpannebeskyttelse e30 318is..?

Dhamree
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan folk klarer å rassere bunnpanner hele tiden? :lol: Har hatt 6-7 senka E30`er, der 3 har vært skikkelig SENKA, og pr dags dato aldri klart å slått hull i en bunnpanne :lol:

Tror Hauso har noen poeng der 8):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til sveiseapparat eller kjenner noen som er flinke med sveisen kan du enkelt kjøpe/finne deg en alu eller annet passende og bøye til fra bak traversen til fram under frontmaska. Så sveiser du bare to små braketter på travers + bolt og mutter og gjør det samme på undersiden av frontplata/frontmaska. Idiotsikker løsning.

Det er ihvertfall veldig enkelt å mose bunnpanner om man bor i litt grisgrente strøk, samme hva slags høyde man har på bilen. Det dukker opp veier i vårløsningen, telehiv og mye annet tull som tar livet av alt som heter bil, ved rett situasjon.

Her er illustrasjon som er lånt fra Trond S. sin prosjekttråd (Merk deg at han har ombygd nedre del av frontplata, noe du ikke trenger for å lage deg braketter).

nyvcb1gzb12lfv0z1o9j.jpg

774an589lqyipsv7bdlj.jpg

cgn9872nq8aabv1igsfz.jpg

3v82iwcz7qfm89mvze05.jpg

znshblvflrgy4b1xj57e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har vært nære på å ta panna mi et par ganger også, men jeg svinger unna som om det skulle gjelde både død og liv, når jeg ser hull/kuler i veien. Bilen min er lav, enda den bare er senka 40/40. Den har sikkert seget litt mer though. Får ikke en liten jekk under bunnpanna når jeg skal skifte olje, så må opp på 2*4. Men enda så har jeg ikke klart å knærte noen bunnpanner enda:) Du må nok bare kjøre litt roligere, og se lengre fremover på veien, sånn at du ser evt hinder. Mange som kjører laaave biler her i landet, og kan ikke tenke meg at samtlige av de bytter bunnpanner like ofte som vi andre bytter sokker:)

Legg ut et bilde av bilen da, gjerne med noe for å vise avstanden fra bunnpanna og bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...