Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til innkjøp av belter til E30 banebilen nå, men er usikker på hvilke som kan være greie.

Har hittil funnet ut tre forskjellige typer, Sparco er av høyest ønske da stoler, ratt etc. er av dette merke fra før.

Type 1

690086_680_422.jpg

Dette har med den litt spesielle beltefeste og er vel bygd mest til motorsport (Rally, STCC, osv)

Type 2

668257_680_422.jpg

Her med ordinær beltelås

Type 3

668248_680_422.jpg

Samme som over, men i 4 punkt.

Blir de to type 2 og 3 bli litt "spinkle" da det kommer til banekjøring? :)

Skrevet

Hvis du noen gang skal ha en NBF lisens på bilen, kan du ikke ha slike belter med vanlig lås. Da må du ha FIA godkjente belter, de med vanlig lås er kun godkjent for vei.

Spørr du meg er de med "ordentlig" lås bedre, føler meg mye tryggere med slike, samtidig som jeg vet de har gått gjennom strenge krav for rally etc.

Har selv akkurat gått til innkjøp av nye seler fra Pedersen-Racing til trialbilen, og jeg skal prøve 3" 4 punkt Sabelt.. Hadde LMS før.

Skrevet

4 punkt er minstekrav i racing såvidt jeg vet, sammen med ditto FIA godkjent stol + bur.

Kjøp skikkelig belter. Det er ikke stedet å spare penger. Alt som er lisensert for rally er stort sett 5 ganger mer robust enn alt annet. Sykt strenge sikkerhetskrav i rally.

Men husk: Aldri kjør bil med 4 punkt's belter som ikke har bur. Det er litt vanskelig å bøye hodet vekk da taket kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...