Lyktestolpe Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hei! Satt meg i bilen i dag, som hver dag for å kjøre til jobb. Overaskelsen var da stor da jeg ikke fikk startet bilen. Dette er første gangen jeg har hatt startproblemer, med unntak av dødt batteri. Lørdag vasket jeg bilen med høytrykkspyler. Ikke noe motorvask. Kjørte bilen til et kjøpesenter, jeg var inne og handla, og kjørte så hjem igjen. Ingen antydninger til problemer. Søndag sto bilen ute, ubrukt. Mandag skjer dette problemet. Kan det være fukt? Var mellom 0 og +1 grader i helgen. Skal prøve å forklare hva som skjedde da jeg forsøkte å vri om tenninga i dag tidlig. Jeg vrir om, så hører jeg at den prøver å starte (som vanlig. I ca. 1,5 sek.) Så bare dør den. Føltes ut som om noe glapp, på en måte. Etter dette prøvde jeg å starte på nytt. Da var det den klassiske; du-du-du-du lyden uten start. Tennplugger? Noen som har anelse "what so ever" om hva det kan være? Eneste jeg vet, er at jeg ikke har. Blir verksted, men de er fullbooket, så det blir brått en uke + uten bil. Takk for svar!
SideIn Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 det er ikke så godt å si noe her det blir bare synsing,men vi kan jo prøve. Du ser det hørtes ut som det var noe som glapp,hvar det et smell? Kan da være registeret hvis bilen er godt langt. det kan være noe med startsperren, prøv reservenøkkelen. det kan ellers være vanskelig å si noe om feil uten å ta diagnose.
Lyktestolpe Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Ikke noe smell av noe slag. Kanskje feil å si "glapp". Nesten som den døde. Føltes som det var noe som svikta. Oppdatering: Etter et langt forsøk fikk jeg start på bilen! Det er noe som ikke høres riktig ut. Bilen rister sånn smått i takt, når den går på tomgang + at man hører en litt rar sånn tak-tak-tak-tak lyd. Kjørte den en god stund. Den stoppet ikke i løpet av kjøreturen. MEN når jeg sto hjemme skrudde jeg den av for så å prøve å starte den igjen. Da var det samme regla som nevnt over. Altså ikke start. Noen andre enn meg som tenker tennplugger? Kjørte diagnoseaparatet mitt også. Noen som kan hjelpe å tolke koden? Module Info : DME / DDE DME MS42.0 BMW Part Nr. : 7500255 Hardware Nr. : 00 Software Nr. : E3 Diagnose index: 60 Code index : 00 Bus index : C0 Production Date: 16/99 DME41_FE.DXT 18 228 - Single diagnostics completed !
SideIn Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Tipper du har en gåen camsensor på exoscammen feilcode 18 SAE Code P1397 BMW-Specific Code 18 Description Exhaust Cam Position Sensor Malfunction Feikode 228 tipper jeg er noe som føger i kjølevannet av feilcode 18 SAE Code P0189 BMW-Specific Code 228 Description Fuel Trim Bank 2, O2 Control Adaptation Limit
SideIn Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Camsensoren er artikkel 5 på denne linken. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Lyktestolpe Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Leverte bilen på BMW. Stemmer at det var camsensor. Var også noe med veivhuset og tennpluggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå