Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert lurt å bytte olje etter å ha kjørt med blandet drivstoff en stund... ved konvertering.

Jeg har i dag sendt en forespørsel til Fuelcat så vi får se hva de svarer... jeg tenkte å bestille kit'et denne uken her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det combatkit sier her om AFR måler er jo veldig viktig. Det er et "must have" på våre turbo-forder =) Alltid første tips til folk som endrer på blandingsforhold, er jo BBL. At dere tar det på feelinga og bare kjører uten å ha noe som helst peiling på hva blandingsforholdet ligger på, er for meg helt absurd :P

Eier av BMW sjæl som bruksbil, men uten BBL så vil ikke jeg fylle noe særlig e85...

Heng litt mer på ford-forumet sammen med meg å combat-kit :P hehe

Kjøp en grei BBL når dere prøver ut det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det combatkit sier her om AFR måler er jo veldig viktig. Det er et "must have" på våre turbo-forder =) Alltid første tips til folk som endrer på blandingsforhold, er jo BBL. At dere tar det på feelinga og bare kjører uten å ha noe som helst peiling på hva blandingsforholdet ligger på, er for meg helt absurd :P

Eier av BMW sjæl som bruksbil, men uten BBL så vil ikke jeg fylle noe særlig e85...

Heng litt mer på ford-forumet sammen med meg å combat-kit :P hehe

Kjøp en grei BBL når dere prøver ut det her

Hører hva du sier.. :P

Hvor får man kjøpt BBL/AFR måler og hva skal denne da ligge på for å kjøre motoren riktig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp bestillt denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-Gaug ... ories#shId

denne er meget god, og ikke en dum pris ink frakt til dette møkkalandet.

ang AFR, så har jeg en diskusjon på ford forumet, http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... ng-pa-e85/

men der er det TYDLIGVIS "betterwisser" folk, som IKKE har prøvd seg på blandet innhold.

så det er vel ikke sikkert jeg får opp en fin diskusjon der som tilsvarer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp bestillt denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AEM-Gaug ... ories#shId

denne er meget god, og ikke en dum pris ink frakt til dette møkkalandet.

ang AFR, så har jeg en diskusjon på ford forumet, http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... ng-pa-e85/

men der er det TYDLIGVIS "betterwisser" folk, som IKKE har prøvd seg på blandet innhold.

så det er vel ikke sikkert jeg får opp en fin diskusjon der som tilsvarer denne.

Nice.. Men hvor skal denna monteres?? Er noe blank på slikt.. :P

Ang. tråden din på fordforumet.. Støtter deg på hva du sier ang. E85 osv.. Det at det spiser opp slanger osv er bare en myte mener nå jeg.. :-)

Om bilen min går magert, kan den forsatt varmskjære seg ved at den ikke får kjølinga som bensinen gir? Når jeg hørte dette ble jeg smålig redd.. :P

Men hva er da grunnen til at det er så "trygt" å kjøre 100% E85 på en bil som er konvertert til dette uten å bytte dyser eller noen annen form for deler som slanger, bensin pumpe osv osv?? Den vil vel gå magert da, eller er det nettopp dette man justerer på med at den skal holde ventiler lengere oppe og antenne senere osv..? Hva er greia her..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den combatkit viser til har jeg i cosworthen min, og den er å anbefale =)

jeg har bare montert min, og det er da på downpipen tror det var ca 20-30cm etter turbo (husker ikke i farta hehe)

på vanlige sugemotorer vet jeg ikke hvor den optimale plassen er. Må vel være etter 2-1koblinga på eksosen. Men ta å søk litt på dette, da det her er kun basert på rein synsing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denen skal monteres der eksosene møtes, så på min 4sylinder med grenrør, setter jeg den der rørene går ut i 1.

er ikke vanskelig å montere, borre 1 hull, sveise inn en nippel og sette inn lambda sensoren, litt ledningsarbeid og vipps :D

takk for støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denen skal monteres der eksosene møtes, så på min 4sylinder med grenrør, setter jeg den der rørene går ut i 1.

er ikke vanskelig å montere, borre 1 hull, sveise inn en nippel og sette inn lambda sensoren, litt ledningsarbeid og vipps :D

takk for støtten.

Okey, så jeg bytter ut den lambda'n som er på bilen pr idag, eller monterer en til før den som er der orginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, for din motor må ha lambda for å kunne justere seg ordentlig.

du har vel v8 i din e38? da må du ta høyde for at alt funker som det skal, og sette en BBL i ene downpipen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

................ingen som vet AFR bør være når man kjører med e85 blanding?

E85 kan kjøres på et mye bredere AFR område enn bensin.

Stoich AFR for E85 is 9.7:1 max power is around 7:1 but again you can use a very wide band of AFRs here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, for din motor må ha lambda for å kunne justere seg ordentlig.

du har vel v8 i din e38? da må du ta høyde for at alt funker som det skal, og sette en BBL i ene downpipen..

Har M62B44 motoren ja.. Skal kjøpe meg diagnose sett til bilen min for å sjekke feil meldinger og at alt funker.. :-)

Tenkte på denna: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-DIAG ... veQ5fTools

Men.. Om lambdan min er fin og fungerer bra, trenger jeg ikke å bekymre meg for kjøring på E85 da med tanke på forbrenninga?

Om lambdan er gåen, vil dette komme opp som en feilmelding på instrument panelet, eller kun ved diagnose??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

................ingen som vet AFR bør være når man kjører med e85 blanding?

E85 kan kjøres på et mye bredere AFR område enn bensin.

Stoich AFR for E85 is 9.7:1 max power is around 7:1 but again you can use a very wide band of AFRs here.

dette er da ved kjøring på 100% E85...

må da vel være noen som har funnet ut hva som er ok AFR ved kjøring på 20-40% E85?

Har M62B44 motoren ja.. Skal kjøpe meg diagnose sett til bilen min for å sjekke feil meldinger og at alt funker.. :-)

Tenkte på denna: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-DIAG ... veQ5fTools

Men.. Om lambdan min er fin og fungerer bra, trenger jeg ikke å bekymre meg for kjøring på E85 da med tanke på forbrenninga?

Om lambdan er gåen, vil dette komme opp som en feilmelding på instrument panelet, eller kun ved diagnose??

siden du kjører så mye e85, så ligger nok din motor for magert blandet. en BBL er en xtra sikkerhet for å se hvordan AFR er når man kjører, dem org lambda sensorene er for at styreenheten kan justere og tilpasse litt selv. jeg ville vært bekymret med å ha kjørt såpass lenge og såpass mye med e85 i tanken, og uten konvert. kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...