Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.bioflexifuel.com/index.php?p ... -konverter

Denne karen garanterer at kittet hans fungere han sa også at BMW e39, Ford (Focus) og Renault funket bra på e85 uti ifra de han hadde konvertert. han sa også det er ikke lurt å blandet etanol og bensin sammen fordi det er noen biler som ikke tåler hvis % prosent blanding han mente også de som blander forskjellige blandinger kan få konsekvenser senere og det kan bli motor havari det aller beste var å konvertere bilen slik at du er på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sa han sikkert pga at han vil få solgt flest mulig kit ;)

har du spurt hva hannes kit gjør for å øke drivstoffmengden? siden motor krever mer drivstoff for å funke optimalt med e85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der og da de spørs som kom i hodet mitt i farta spurte jeg han du har linken oppe klikk på den også kontakt han kansje du har spørs som kan gi oss bedre svar. Jeg bare så dritt lei av de bensin prisene og ja han kjører selv en Ford focus som fungerte helt perfekt på hans konvertering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det enda en ny dag.. Motoren har havarert...!

Haha, neida!! :-D Den går og går enn så lenge.. Først idag fikk jeg "problemer" med kaldstarten.. Den dro et par ganger ekstra på starteren for å tenne.. Så nå har jeg gått ned til 50%50% igjen for å se om hvordan dette er og blir imorgen tidlig.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85 fungere som faen på bmw så lenge du har 20% bensin i tanken for å starte bilen ifølge bioflexitune mannen jah! hvorfor trenger jeg å konvertere dat tenkte jeg?

Joda, kan godt tenkes det stemmer.. Men som sagt man burde sjekke med BBL for å vite hva AFR er så den ikke går magert som tidligre snakket om her.. :-) Snakket med en oppretter og 2 mekanikere idag.. INGEN av dem har hørt om at E85 skader slanger/pakniger osv osv.. Han ene mekanikeren kjører på ren E85 på ene Nissan Sunny ( en eller annen SJELDENT rally utgave av bilen med 3-400 gamp et sted ) og han sa at han ikke har hatt noen som helst problemer med dette..

Men han ba meg også om å sjekke om motoren går magert eller ei.. Om motoren går fint og får nok drivstoff sa han at dette bare var bra for motoren da dette er så rent drivstoff man kan få tak i.. :-)

Er nede på 50%50% blanding idag, og "kaldstarten" var ikke like tung som igår.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85 fungere som faen på bmw så lenge du har 20% bensin i tanken for å starte bilen ifølge bioflexitune mannen jah! hvorfor trenger jeg å konvertere dat tenkte jeg?

Konverterer du bilen så får du også utnyttet E85's evne til å øke motoreffekten med 10-20%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå hvordan motoren kan yte bedre med en blanding som gir mindre energi... uten at motor er konvertert... i og med at man ikke forer brennkammeret med riktig mengde fuel ut i fra brenneffekt. Min nåværende blanding med 40% Etanol gjør at motoren yter merkbart dårligere enn ved ren bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå hvordan motoren kan yte bedre med en blanding som gir mindre energi... uten at motor er konvertert... i og med at man ikke forer brennkammeret med riktig mengde fuel ut i fra brenneffekt. Min nåværende blanding med 40% Etanol gjør at motoren yter merkbart dårligere enn ved ren bensin.

Enig i det du sier.. Det er ikke logisk idet hele tatt, men kanskje det er like greit også.. :P

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor du får dårligre effekt av E85 ved en blanding på 40%.. Her merket jeg en GOD forskjell på aksen og ikke minst bånndraget..

Har trodd det har vært noe jeg har innbilt meg, men når kompiser spør om hvorfor bilen går bedre nå enn hva den gjorde før, så må det være et faktum..? Ingen vet hva E85 er en gang eller at jeg kjører på det.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...