Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så det vil si jeg kan blande 20l bensin og 10l etanol sammen

Da vil du havne på 50/50 blanding... For å få 40/60 blanding så fyller du 8ltr E85 pr. 20/ltr bensin.

(Regnestykket for 40/60 forhold er som sagt slik: antall ltr bensin x 0,4=antall ltr E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jo det bare å kjøre tanken tom da, og fylle den på nytt med 40% E85 :D

og muligens stille litt tenning, høyere fortenning :)

Ved 40% blanding så skal det ikke være nødvendig å justere fortenning. Det er først ved høyere forhold dette vil kunne gjøre seg gjeldende. Men ved høyere %-andel E85 så får du også feil blandingsforhold luft/brennstoff, så er ikke sikker på om kun fortenning vil være løsningen... i og med at du ikke får nok drivstoff inn i sylinderen.

Som sagt så kjører jeg blandet akkurat nå ene og alene for å rense systemet litt før konvertering. Jeg ser ingen grunn til ikke å konvertere, i og med at denne utgiften (4400,- for e39) fort vil tjene seg inn igjen... for så å bli en ren fortjenesteinvistering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey! så du mener 40/60 blanding skal gå bra

Ja, det er hva jeg har resonert meg frem til ved å lese meg opp på emnet...

Dette gjelder da spesielt for BMW... det finnes andre bilmerker hvor f.eks bensinpumpen ikke takler ren E85. Men alle BMW'er fra midten av 90 tallet og oppover skal visstnok ikke ha noen problemer med 40/60 blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å se etter kitter til bilen min felxitune eller hva det heter selger ikke mer kitter. hva har du si der?

Hva nøyaktig er din bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen mener at fuelcat har en dårlig kaldstart funksjon blir bedre av fylle mere bensin.

Dette gjelder ved lav utetemperatur.... altså vinterhalvåret. Og dette er grunnen til at Statoil blander 10% mer bensin i Etanolen denne årstiden, altså får du E75 om vinteren og E85 om sommeren.

Fuelcat påstår at det økte forbruket vil ligge på 10-20% og ikke 30% som det påstås fra andre kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at noen mener at fuelcat har en dårlig kaldstart funksjon blir bedre av fylle mere bensin.

de hadde en dårlig før, men er nyere teknologi nå, mener kaldstart funksjonene til fuelcat funker helt ned til -32 grader, kan ikke si den er dårlig da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...