pål Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Hei, noen som har oppskrift på å bygge 2,9 3l eller 3,2 av m20? Litt fristende med litt mer volum enn 2,7 når en først skal bygge motor. Pål Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 veiv fra m5x/s5x, tullete korte råder ifht slaglengde (130mm), custom stempler.. må slipe ned litt i bunnen av sylinderen også for at ikke råder skal ta i blokka. må vel også ha no hylse-greier på veiva for å få riktig avstand til reimhjul elns, men husker ikke helt dim der.. ireland engineering selger kits tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 PPF har hylsa som trengs for å bruke m50/52/54 veiv i m20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 Hvilke volum er det snakk om her nå ? Veiv fra m5 ? du mener ? Flere muligheter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 M50 motorfamilie. Altså m50, m52, m54 og tilogmed s50. Pluss 525tds veiv. Mulig veiv fra 530d(m57) også passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Med 3 liters M54 veiv vil du få 89,6 i slag, Alpina har en veiv for M5x med 94 i slag men den tviler jeg på at du får inni, Selv med 89,6 i slag vil du få et elendig veiv/råde forhold, dette fører til ugunstige belastninger (vibrasjoner) på veiva, det vil fungere en stund men ikke forvent noen evighetsmotor. M20 er best egnet med eta/dieselveiv og 2,7/2,8 liters volum, blir mest harmonisk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 Har diesel veiv liggende, er det mulig å borre til 2,8 l eller må jeg bruke m 50 veiv da? Eventuelt hvilke m50 veiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå