Gå til innhold

Bestilling fra KL-Racing, noen som skal ha noe?

Share

Anbefalte innlegg

Ja, men siden jeg bor så langt unna deg blir det kanskje ikke så mye å spare alikevel..? #-o

Hvor bor du da? Da jeg sender det videre til andre, så sparer jeg inn så mye på emballasjen og vekt som mulig for å minske kostnadene :)

Er vell ikke så ille frakten fra de gutta? :)

Har selv bestilt fra de, rask levering å god service:)

Nei, er vel relativt greit! Usikker på åssen det blir med toll osv osv, men...

Har bare hørt positivt fra dissa gutta hvertfall :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget med å sende til andre siden av grensa, med mindre vi snakker SVÆRE beløp, og stor sparing ved å ikke momse inn i Norge. (Men da er det også viktig å forsikre seg om at man garantert ikke blir tatt i tollkontroll).

1. Hvorfor vil man betale moms til Sverige? Bedre å betale til Norge, så du kanskje får sett pengene, en gang i et halvt minutt om 77 år.

2. Jeg har fått mange pakker fra Sverige som har gått gjennom tollen uten å bli påkrevd moms ;) Dette er bare flaks, og noe jeg innimellom gambler på med små pakker.

3. Blir du tatt i tollkontroll må du betale norsk moms oppå den svenske momsen. For å få refundert den svenske momsen i etterkant må du fylle ut skjemaer, vise kvittering, skrive ned kontonr, ta masse purretlf og ca 6 mnd senere har du pengene på konto (hilsen en som har prøvd..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget med å sende til andre siden av grensa, med mindre vi snakker SVÆRE beløp, og stor sparing ved å ikke momse inn i Norge. (Men da er det også viktig å forsikre seg om at man garantert ikke blir tatt i tollkontroll).

1. Hvorfor vil man betale moms til Sverige? Bedre å betale til Norge, så du kanskje får sett pengene, en gang i et halvt minutt om 77 år.

2. Jeg har fått mange pakker fra Sverige som har gått gjennom tollen uten å bli påkrevd moms ;) Dette er bare flaks, og noe jeg innimellom gambler på med små pakker.

3. Blir du tatt i tollkontroll må du betale norsk moms oppå den svenske momsen. For å få refundert den svenske momsen i etterkant må du fylle ut skjemaer, vise kvittering, skrive ned kontonr, ta masse purretlf og ca 6 mnd senere har du pengene på konto (hilsen en som har prøvd..)

Hehe, du sier noe der Oddis!

Så du mener å heller bestille små pakker for kanskje å slippe gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil så når KL eller PPF sender til norge trekker de fra sin MVA

Og man må betale NORSK MVA når de kommer til landet..

Nå er MVA grunnlaget likt i norge og sverige, det eneste man ikke kommer unna er jobben for å fortolle varene som er ca 200kr via posten. Og da er det lite vist å bestille varene til grensen ikke noe å spare på dette ved bestilling fra dette firmaet for da trekker de heller ikke av den svenske momsen

Dvs er ikke noe vits i å gjøre noe, men man sparer jo selvfølgelig litt penger om den i tillegg kommer seg i mellom tollen uten å betale mva når det andre firmaet har trekt fra sin MVA

På KL sin side kan man bytte valutta på siden.

Ta f.eks en sinterlamell som koster 1495 SEK. Trykker man på nok koster den 1087 NOK.

Da er mva trekt fra og man får også litt på kursen mellom SEK og NOK.

Lamellen kommer da på 1358kr... med norsk mva igjen resterende beløp som mangler er kursen de har lagt inn i sin webshop.

Men det er flere firmaer som ikke trekker fra sin MVA når de sender til utenland, men de seriøse gjør som regel dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...