djon9 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Hei! Noen som har noen tips om hva slags foandringer som må gjøres med S50B32 bunndelen? Jeg skulle i utgangspunktet ha S50B30 ned i E30a, og den kjøpte jeg E34M50 bunpanne og pickup til, men i B32n er det en annen oljepumpe og pickupsystem.. Takker for svar
oddis Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Gjør sånn Skulle linket til en tråd på BMWCCN forumet også, men det er nede nå så jeg ikke får søkt den opp. Men mange bygger om bunnpannen slik at sumpen smetter inn bak traversen. Dette medfører også at man må snu stabstaget 180 grader foran traversen og sveise nye fester til stabstaget. S50B32 pumpe og panne er iallefall beste utgangspunktet Under ser du bilder av S50B32 og S54B32 ombygde bunnpanner som passer bak traversen i E30. Vet f.eks at Yngve M3 kan ordne sånn bunnpanne til deg, mot en liten bunke tusenlapper.
SSM Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Kjære djon9@hotmail.com, viss du leser gjennom tråden om min bil, så vil du finne svar på nesten alt du har lagt 2-3 tråder om her nå den sisste uken Jeg har prøvd å skrive så godt jeg kan slik at de som skal bygge om senere kunne gå i min tråd å se. Jeg brukte ufattelig med tid på nettet for å finne løsninger på ting når jeg bygde om min også ser du. Skal du bruke den E34 bunnpanna så må du ha oljepumpe og pick up også fra E34 M5 motoren. Det som er dritten med å bruke det er at bunnpanna kommer så lavt, lavere enn en M20 er mener jeg. Og skal du ha litt lav bil så er ikke det så morro. S50B32 har et bra smøresystem, er semi tørrsump. Nå er ingen av de bildene over fra min bil, men det er samme mann som har sveisa om min bunnpanne. Eneste forskjellen på min og de over her er at traversen min er også sveisa om litt. Jeg har stab staget festet i traversen, og ikke i bilen slik som de over her har.
djon9 Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Hei! Ja jeg har sett at å sveise om bunnpannen tydligvis er det beste alternativet i forhold til vektfordeling, og ikke minst i forhold til oljetrykk. Har lest at mange av de som skifter til M50-pumpe med singel pickup får problem med for dårlig oljetrykk..Jeg målte volumet på M50 pannen mot B32 pannen og fant ut at de rommer ca det samme..Fordelen med B32 pannen er jo at den er konstruert for harde nedbremsinger og harde akselerasjoner med tanke på pickupsystemet..Det å bygge om pannen tar tid,noe jeg ikke har for mye av..Så jeg bestemte meg for å ta en sjangse..Jeg beholdt B32 pumpen, modifiserte noe på svetblekket i sumpen på M50 pannen slik den passet i forhold til B32pumpen, deretter fjernet jeg M50 skvetblekket som er poppet fast i pannen, og kjøpte skvettblekk fra S50B30..Picupsystemet bygde jeg om. Tok Pickup fra S50B30 og sveiset om rør slik at de 2 tur/retur rørene som opprinnelig går bakover går rett ned i M50 sumpen...(ingen bilder i skrivende stund)Jeg har ennå ikke fått motoren ned i bilen, så om noen mener jeg har gjort noe alvorlig feil, eller har noen argument så skrik ut er dere snill Takker for svar
Dhamree Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Hei!Ja jeg har sett at å sveise om bunnpannen tydligvis er det beste alternativet i forhold til vektfordeling, og ikke minst i forhold til oljetrykk. Har lest at mange av de som skifter til M50-pumpe med singel pickup får problem med for dårlig oljetrykk..Jeg målte volumet på M50 pannen mot B32 pannen og fant ut at de rommer ca det samme..Fordelen med B32 pannen er jo at den er konstruert for harde nedbremsinger og harde akselerasjoner med tanke på pickupsystemet..Det å bygge om pannen tar tid,noe jeg ikke har for mye av..Så jeg bestemte meg for å ta en sjangse..Jeg beholdt B32 pumpen, modifiserte noe på svetblekket i sumpen på M50 pannen slik den passet i forhold til B32pumpen, deretter fjernet jeg M50 skvetblekket som er poppet fast i pannen, og kjøpte skvettblekk fra S50B30..Picupsystemet bygde jeg om. Tok Pickup fra S50B30 og sveiset om rør slik at de 2 tur/retur rørene som opprinnelig går bakover går rett ned i M50 sumpen...(ingen bilder i skrivende stund)Jeg har ennå ikke fått motoren ned i bilen, så om noen mener jeg har gjort noe alvorlig feil, eller har noen argument så skrik ut er dere snill Takker for svar Har du noen bilder av hvordan du gjorde dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå