bjornar-a Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om motoren jeg har planer om og bygge over litt tid:) Det er en 1,8 m42 motor som det skal dras litt hester ut av. Det som er gjort til nå er kun demontering og sendt veiv til sliping da den hadde rådebank før demontering. mine planer er: Porting Andre kammer Datasprut Dekomp O. ringa blokk Store dyser turbo og intercooler. Motorviagra har trimmet noen av disse og han klarte 301 hk på orginal motor med O.ringet blokk og datasprut. så jeg satser og håper jeg på å klare litt over det. målet er 450, men hvor dan det går et vanskelig og si.
marjoh Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 mange som setter i stempel og veiv fra m47b20 (e46 diesel motor ?) klarer vel å hente litt mer av 2 liter isteden for 1.8:) men aner ikke om veggene blir for tynne eller noe, er ikke noe motor ekspert
bjornar-a Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Ja har lest en del om m47 veiv og jeg kjøper nok det hvis jeg kommer over en billig en:) mere turtalls villig med kortere veiv da, så tror nesten det er like morro og kjøre med 1.8
bjornar-a Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Ja jeg har veldig trua på denne motoren hvis noen har noen tips , teorier eller andre innspill er det bare og slenge de ut og hvis noen har erfaringer med dette takker jeg for innspill
M3 Yngve Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Her kan du lese en del. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... highlight=
bjornar-a Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Her kan du lese en del. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... highlight= Takker må lese igjennom den her da
marjoh Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Ja har lest en del om m47 veiv og jeg kjøper nok det hvis jeg kommer over en billig en:) mere turtalls villig med kortere veiv da, så tror nesten det er like morro og kjøre med 1.8 det er et godt poeng, high rev turbo som er målet?
bjornar-a Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Ja er det jeg drømmer om, men veit ikke hvor mye det vil koste og hva som er mulig, men 8000 er det vel mulig få det holdbart til? burde få ut litt krefter da..
marjoh Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Hvordan går det med turbo bygging nå da? må vel gjøre en god del i toppen for å få motor til å takle høyt turtall? kammer, ventiler og ventil fjærer og sterkere løftere. tror det er alu løftere på nyere BMW motorer. de tåler maks 7-8k rpm?
bjornar-a Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Har vært litt på vent nå i mens jeg har satt istand noen andre biler som jeg skal selge for intekt til dette prosjektet.. men har demontert alt og lakkert opp delene og begynt innkjøp av ting. Og er fortsatt på prosjekterings stadiet da jeg fortsatt er litt usikker på hvilken type motor det blir. hvis det blir en turtallsmaskin så vill den kansje ikke bli så kjørbar da effekten kunn vill ligge på toppen? Når det gjelder løftere og ventilfjærer så blir det noe stivere fjærer og mekkaniske løftere da de tåler en del mere juling og turtall:)
marjoh Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 tja turbo + turtall er vel ikke noe å ha vis du vil ha bunndraget. vil vel kunne gå med kompressor, men det koster nå skjorta i forhold til turbo om jeg ikke tar feil:P
bjornar-a Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 hehe, det er sant:) men hvis man går for en litt mindere turbo så vill den lade før en hvis man kar en kembo stor en, så må finne meg en fin balanse mellom tidelig ladetrykk og effekt på toppen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå