Bmw 523iat Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Som topic sier, har problemer med tikking på min nyinnkjøpte X5 e53 3,0d, gått 201000, alle servicer fullgt, forrige eier fikk byttet dyser og glødeplugger rett før jul. Har snakket med eier og han sier den alltid har tikket(3,5år), han hadde kommentert tikkingen ovenfor verksted, de mente det var normalt, la desverre ikke merke til det før jeg kom hjem og gikk ut av bilen mens den svev. Dette er utrolig kjipt, da jeg trodde jeg hadde funnet drømmebilen min............... Har selvfølgelig sjekket olje osv.. Er 12000km og ett år siden oljebytte. Litt mindre tikking første minuttene etter kaldstart. Tikkingen følger turtallet. Har hatt 2 530d tidligere, de svev klokkerent uten tikking. Noen tips/erfaringer? Hva kan foråsake dette? Får den ikke på verksted før 5 dager. Er takknemlig for svar. Mvh
Hauso Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 tikking kan forårsakes av slitte ventilløftere/kam. Det kan bli bedre om du kjører på med motor-rens, og bytter olje, men som oftest er tikkingen kommet for å bli
Bmw 523iat Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Hei, nå er den på verksted, de skal sjekke vibrasjonsdemper som kan ryke på disse bilene og forårsake stygge tikkelyder. Så får bare krysse fingrene. Mvh
bj0rnar88 Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 ikke glem å oppdatere når du har fått bilen fra verksted
Bmw 523iat Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Hei igjen, hvordan sjekke om vibrasjonsdemper er defekt? Bilen for omega 902 oljerens imorra og helt ny Mobil 1 esp (LL04) 5Wx30 Den har tidligere gått på 0w40 castrol, tror jeg. I tilleg blir den nye olje tilsatt Pro Long Olie+, som minsker friskjon bedrer smøring osv med 50%. Binder seg i metallstruktur rent kjemisk, ingen ekle tilsetninger i denne kuren. Får håpe det er nok til å få ventilen som henger til å løsne. Blir spennende å se resultatet. De fant ut at lyden kommer fra en av ventilene
hao Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 I følge linken skal 5-40 og 5-30 være riktig iallefall. http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443
Bmw 523iat Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Skrevet Mars 5, 2011 lyden ble bedre med oljeskift og oljerens, men er ikke helt borte. Må vel kjøre litt for å se om oljetilsetningen for noen effekt. MVH
Bmw 523iat Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Bilen skal inn på verksted førstkommende torsdag. kommer med update. Tikkingen har ikke gitt seg!
Bmw 523iat Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Ja det er vel sånn ramle av stolen telefon fra verksted til torsdag;) hehe
Bmw 523iat Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 Hei igjen, liten verksteds update på min bmw x5 3,0d m57: Demontert toppdeksler: Ingen slitasje på kammer og løftere. Ingen feil på dyser(testet på dyseverksted). Kjøpt helt ny vakuumpumpe til motor, blir montert i løpet av neste uke. Det er eneste billige løsning igjen for å eliminere motor tikking. Hvis ikke det hjelper blir det en siste oljerens og skift. Kan noen forklare meg hvordan vakumpumpe fungerer til min m57 3,0d? Og hvorfor motor kan tikke hvis den er gåen? Mvh.
STM5 Skrevet April 1, 2011 Skrevet April 1, 2011 Google på "Swirl flaps" . Om det verste har skjedd...!
Bmw 523iat Skrevet April 1, 2011 Forfatter Skrevet April 1, 2011 Har gjort det, men tror nok ikke det er det som er feil. Da den sviver helt jevnt på tomgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå