Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du mener E36 99' 318? Eller E46?

Vibrerer det ikke når du ikke rører bremsen? Er det kun når du bremser kan det være kast i bremseskive evt. slakke i hjuloppheng (er det eget casterstag på E36?).

Jeg endret forresten trådtittelen din slik at folk forstår hva du spør etter. ;)

Skrevet

Rister det mere i visse hastigheter (f.eks 70-100km/h)?

Rister det i bremsepedalen når du bremser?

Rister det mest når du bremser fra høy hastighet?

Det billigste vil være å få balansert hjulene først og fremst.

Har du tilgang til et måleur med magnetfot kan du måle om du har kast i bremseskive. Litt skal det være, slik at bremseskiven dytter bremsekloss/stempel inn i kaliper igjen etter bremsing, men jeg vil tro du ser det om det er så mye kast i dem at de gir vibrasjoner.

Måleur:

081-415.bmp

Gasolin.no har disse til ca. 400 penger.

Ellers kan det og være at opphengskuler/foringer begynner å bli slitne.

Har ikke så mye erfaring med E36, så disse tipsene er mere generelt på vibrasjon i forhjulene.

Skrevet

rister ikke mere i spesielle hastigheter (tror jeg)

bremsepedalen rister ikke som jeg har lagt merke til.

rister mest når jeg bremser svakt.

tengte jeg skulle balansere opp dekka å bytte bremseskive.. skivene er gangske så slitne uanset så må byttes på neste eu godkjenning,

nå vet jeg ikke når diverse foringer begyner å bli slitne på disse bilene biler har gått under 100k så skal jo i teorien holde lenger mener jeg på.

men hvilken foringer / kuler er de som gjør risting da?

Skrevet

Hvis du har tenkt å bytte bremseskiver ville jeg bare begynt med det, og ta det derfra om det ikke skulle bli bedre. Er ganske sikker på at det er bremseskivene slik du beskriver det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...