Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haren bmw e39 med m52b8. Har satt på racingcat, etter at min originale ble ødlagt. Deretter gikk racing-catt'n sund...byttet den...og nå har enda en gått sund..Svensen eksos vil ikke gi en tredje på garanti, da de mener dette skyldes feil blandingsforhold i motor. cat'en blir for varm, og innmaten løsner.

Har som sagt byttet innsug på motor, og lurer derfor på om dette kan være årsaken. Kjører originale dyser. kan det være at motoren får for lite bensin?? med andre ord...bør jeg chippe bilen?

Skrevet

Hvis caten blir for varm, vil jeg heller tro på uforbrent bensin som tar fyr etter forbrenningen, eller om det gjør gjennomstrømingen i caten for dårlig. Har du skjekket plugger, om de er slitte, gamle, har unormal farge? Dette vil jo gjøre forbrenningen dårlig, som igjen slipper ut mye uforbrendte stoffer, som også er med på å tette caten...

Skrevet

Du har byttet innsug? Da tipper jeg du bruker et m50b25 innsug. Isåfall går motoren din ganske sikkert temmelig magert, jo mer luft/mindre bensin jo høyere forbrennings temperatur....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...