Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært borti vindusspyler systemet på e34 ?

Jeg får ikke spylerpumpa til å gå.

Jeg har prøvd:

- Sjekke at kabelen er hel gjennom hele motorrommet fra sikringsboksen. (Ja sikringen også)

- Testet alle releer i sikringsboksene da jeg ikke helt vet hvem som er hvem, alle var i orden.

- Sjekket jordingen.

- Åpnet modulen under baksetet og sett om jeg ser noen dårlige loddinger eller brente komponenter, samt strammet opp hannkontaktene som var litt slakke. (Todelt modul der halve er hvit og halve er svart, denne er også for vindusviskerne).

- Satt spenning rett på pumpa, den er i orden.

Jeg skjønner såpass TROR JEG, at når man drar viskerhendelen til seg skal ruta spyles og viskeren gå 3 ganger, og om man trykker hendelen inn på samme måte som man drykker ikke BC knappen på andre sida, så skal man kunne spyle manuelt.

Ingen av delene fungerer hos meg, så da lurer jeg på om noen har noen tips til hva det kan være. Irriterende årstid å ikke ha fungerende spyler på.

Litt rart om bare bryteren på viskerhendelen er gåen, da spylingen skal kunne aktiveres på to forskjellige måter, tenker jeg for meg selv her.

Skrevet

Den pumpa blir dårlig over tid.Du må bytte den.Selv om du har målt den,så trenger ikke det å si at den fungerer..Det er enkelt å skifte den ut.Bare dra den rett opp,sitter en gummi ring ibånn av tanken som pumpa sitter i.

Pumpa er såpass gammel at når du drar den opp,så smuldrer deler av pumpen opp,plasten er jævlig sprø..

Tviler sterkt på at det er noe annet enn det.Hadde pumpa vært ok,så hadde du hørt den pumpe ut spylervæske.

Skrevet

Han har jo satt spenning direkte på pumpa og den er i orden ifølge trådstarter. Så det er nok ikkje den. Men eg ville målt om det er spenning fram til pumpa og viss det ikkje er det ville eg sjekket om du har strøm inn/ut av bryteren. Eller hendelen om du vil:)

Skrevet

jeg trudde spyler pump hadde gått på min e34. viste seg å være slange som var ryki :\

Billig reparasjon da. Gaffateip.

Skrevet

Hadde pumpa fungert så hadde den gitt fra seg en lyd.Noe den ikke gjør som jeg har skjønt..Husk det at hvis pumpen er sliten,så klarer den ikke å trykke ut noe væske.Selv om det er spenning på den.En annen ting er hvis det er lekkasje i slangene et sted,så kommer det vann inn der,da starter ikke pumpen.Trust me.Hadde e34 mange år tilbake med et sånt problem.Og hadde et hull i slangen på min e87,da starten heller ikke pumpen.Men rens spylerdysene,sjekk alle slanger.Er alt ok,så må det enten være pumpen eller at du har ikke noe spylervæske i tanken,he he;)

Skrevet

Jeg har målt at det ikke er spenning i stikken til pumpa.

Har juksekobla det så jeg har spyling, så vet spyleanlegget er i orden.

Er det noen som har elnett tegninger til e34, litt greiere å feilsøke om men vet hva som går hvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...