Gå til innhold

Kople stereo i E38

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noe jeg bør ta ekstra hensyn til når jeg nå har lyst på litt lyd i bilen? Skal ikke overdrive, men en 12" og nye høyttalere på orginalplassene tenkte jeg. Blir jo da selvfølgelig en forsterker og kondensator, men er det noe jeg bør passe på med tanken på alt elektrisk?

Alle tips og råd er gode å ha. På forrhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig bygd anlegg i min E38 nå, pga av dyre komponenter blir det oppgraderinger for meg etterhvert. Kjøpte meg kun en Alpine spiller, forsterker til bass og basskasse samt at jeg hadde en forsterker til diskant og mellomtone ifra før som jeg kjører til nettopp dette.. Jeg kjører på orginale høytalerne i bilen og må si jeg er imponert over hvor "klart og fint" dem spiller. :-)

Jeg orket ikke å starte å trekke nye høytaler kabler til alle høytalerne i bilen, så jeg brukte det orginale som ligger alt lagt opp.. Om du skal gå for det samme for meg, noe som gjør så du sparer deg for mye jobb.. :-)

Du finner hvertfall forsterker pin-outs oversikten her. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1160

Når du skal plassere bassen så "må" burde du fjerne skiposen slik at du får elementet/portene inn mot kupeen, jeg får hvertfall et GODT lydtrykk i bilen med denne løsningen og det er lite med bass som slår bak over i bagasjen :)

Du kan også snakk med Nautiluz om bygging av anlegg i en slik bil da han har hatt et par sånne selv samt at han er meget dyktig på det med bilstereo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...