Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å kjøpe såkalt EWS kit til S50B32. Tror jeg har komplett ledningsnett uten styreenhetene.

Trenger altså DME, begge EWS, nøkkel og ringantenne. Altså det de kaller EWS kit :)

47633197

• 3 weeks later...
Skrevet

koed har, du trenger heller ikke ews og dme fra samme bil, bare dme har ews2 kan du bruke resten fra hvilken som helst annen bil:) om din ikke har orginalt;)

Skrevet
koed har, du trenger heller ikke ews og dme fra samme bil, bare dme har ews2 kan du bruke resten fra hvilken som helst annen bil:) om din ikke har orginalt;)

Okey, skal sette motoren i en E30 så har ingenting originalt. Vet at koed har, men alt for stram pris.

Mener du at jeg kan bruke antenneringen, nøkkel og "rele" eller hva det er fra hvilken som helst bil, mens motorstyreenhet og ews hjerne må være fra samme bil? :)

Skrevet
Lykke til ...

Ja du mener jeg trenger det ja? :lol:

Ikke noe veldig problem å skaffe! har et liggende men skal få bmw til å kode det om da chipen har tatt kvelden

Skrevet
Lykke til ...

Ja du mener jeg trenger det ja? :lol:

Ikke noe veldig problem å skaffe! har et liggende men skal få bmw til å kode det om da chipen har tatt kvelden

Jaha, er du interessert i å selge da eller? :) Eller kjenner du noen som har?

Skrevet

Jeg har emulatorer liggende, kun 3 ledninger å kobble og tar ingen plass, fungerer på ews 2 og ews 3.2

Skrevet

Okey, skal sette motoren i en E30 så har ingenting originalt. Vet at koed har, men alt for stram pris.

Mener du at jeg kan bruke antenneringen, nøkkel og "rele" eller hva det er fra hvilken som helst bil, mens motorstyreenhet og ews hjerne må være fra samme bil? :)

mener du kan bruke ews hjerne, nøkkel "rele" fra ringen rundt nøkkelen og ALT annet en styreenheten fra annen bil, bare du har en 3.2 hjerne:p må bare kjøre en sånn "alignment" etterpå, slik at ewsn fårstår at den skal sende til annen enhet;) og da må man ha carsoft eller annen tester utstyr som brukes til feilkoder og slikt;)

Skrevet

Ja er klar over at de kan kodes sammen, men da må man helst ha diagnose oppe å gå. Det er klart man skal kunne kode til en ny DME eller EWS om en av de for eksempel skulle tatt kvelden. Tviler på at jeg får diagnosen koplet til, mulig jeg tar meg tid til det etterhvert da.

kimf - Takk for tipset, men hva vil det si? Om jeg har DME og EWS så burde jo bilen svive? Eller er det for å slippe nøkkel og antennering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...