Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp kjøpt en 318is som jeg har hatt på verksted for å få helt strøken.

Det jeg lurer på er hvilke ombyggings muligheter jeg har, om denne kan bygges om til m3 e36 med e46 m3 motor? Har en del penger igjen, elsker e36 coupe.

Fins det noen som kan tilby meg en pakke med motor,gir,bak forstilling osv? Vil ha alt bolt on plug and play med en gang. Mulig billigst å importere en hel m3 fra tyskland, men hva med e46 motor?

Fins sikkert mangen artikler om dette men jeg finner dem ikke!!!!

Skrevet

Hei

Tror du like gjerne skulle ha satset på en m3 da.

Det å bygge om er mye arbeid, koster en del, og tviler på at du får det godkjent.

Husk at du må ha alt av ledningsnett, nytt understell som tåler kraften, drivverk som tåler det og ikke minst GODKJENNINGSPAPIRER både FØR og ETTER at du begynner bygget, pluss alt av kvitteringer om hvor delene kommer fra og papirer fra BMW som sier at det er ok å bygge

Skrevet
Hei

Tror du like gjerne skulle ha satset på en m3 da.

Det å bygge om er mye arbeid, koster en del, og tviler på at du får det godkjent.

Husk at du må ha alt av ledningsnett, nytt understell som tåler kraften, drivverk som tåler det og ikke minst GODKJENNINGSPAPIRER både FØR og ETTER at du begynner bygget, pluss alt av kvitteringer om hvor delene kommer fra og papirer fra BMW som sier at det er ok å bygge

Hei takk for raskt svar!

Hva med modifisering av motoren jeg allerede har? Jeg har en m44 motor som kan kjøpes billig på ebay fra 2000kr. Hva kan jeg gjøre med denne motoren for å få en liten forbedring, uten å endre noe annet som gir osv?

Takk

Skrevet

Du har jo alltids muligheter som:

1) porte toppen, trim kam, eksos, luftfilter og mulig chip.. men da starter vi å prate mye penger

2) Turbo-kit, vet ikke helt hvordan denne motoren tåler det, men det kan du jo høre med gs-bildeler feks

3) Bare nyte den motoren som bmw har produsert

Skrevet
Du har jo alltids muligheter som:

1) porte toppen, trim kam, eksos, luftfilter og mulig chip.. men da starter vi å prate mye penger

2) Turbo-kit, vet ikke helt hvordan denne motoren tåler det, men det kan du jo høre med gs-bildeler feks

3) Bare nyte den motoren som bmw har produsert

Hei igjen :)

Jeg har vel 50 000kr igjen. Fikk bare tak i en coupe i ok stand lokalt og det var denne 318is, velger heller en uten rust enn en med stor motor. Var bare kjørt 169 000. Tight og fin.

Jeg vil ikke ha turbo, men en supercharger/kompressor sammen med alternativ 1 hadde vært fint. Hvem tilbyr slikt? Om mulig nær stavanger. Vil ikke gjøre noe selv.

Har sett mye av 318is supercharger på youtube, men virket ikke skikkelig utført. Må tåle å bli mye kjørt, og normalt i rush trafikk :)

Takker.

Skrevet

Først og fremst ville jeg tatt kontakt med ESS tuning og hørt om de kan hjelpe deg med kompressor, kan også høre med schmiedmann og GS-bildeler.

Men alternativ 1 kan vel gjøres hos de fleste motorverksted, men mest aktuelt er jo de som kan bmw,

Så anbefaler deg å høre med schmiedmann og gs-bildeler

Skrevet
Hallo igjen.

Lurer på om jeg kan sette i en 325/323 motor uten å gjøre noe med girkassen?

Har en som selger en 325 og 323 motor lokalt.

Takk

Du må nok bytte girkasse da.

Har forøvrig en 3,0l m3 motor med girkasse, eksos, ledningsnett osv, som passer rett i bilen din. Samt forstilling med m3 bremser. Send meg en pm om det er interessant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...