treseksten Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Hmm, fikk bilen tilbake fra verksted i dag, (1994-316) De har skifta clutch. Når jeg henta bilen gikk den ujevnt. Mekaniker justerte på noe , og det var løst. Men nå oppdager jeg at den begynner å rykke når jeg kjører sakte på lavt turtall og slipper gassen. Dette har ikke vært problem før. Er det noen som har noen råd, så jeg har litt peiling før jeg konfronterer verkstedet?
bayerskemorrowerk Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Dette med rykking er jo helt normalt, så lenge du har konstant kontakt mellom motor og drivverk vil dette skje, men noe som kan være galt er torsjonsdempingen ved svinghjul om den har dette, den skal dempe slaget motoren gir til clutchen, ved utchutching feks... Men i bunn og grunn, så lenge clutchen fungerer som den skal ellers, er vel ikke dette noe stort problem? Det skjer vel bare når du tomgangskjører sakte, og ikke ved motorbrems? Er ikke mange eldre biler hvor dette IKKE skjer
bayerskemorrowerk Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Dette med rykking er jo helt normalt, så lenge du har konstant kontakt mellom motor og drivverk vil dette skje, men noe som kan være galt er torsjonsdempingen ved svinghjul om den har dette, den skal dempe slaget motoren gir til clutchen, ved utchutching feks... Men i bunn og grunn, så lenge clutchen fungerer som den skal ellers, er vel ikke dette noe stort problem? Det skjer vel bare når du tomgangskjører sakte, og ikke ved motorbrems? Er ikke mange eldre biler hvor dette IKKE skjer Tror det at den begynner slik i utgangspunktet er fordi motoren pusher torsjonsdemperen forover, og den vil til bake, og slik fortsetter det når du ikke gir gass, eller ikke hjelper motoren med å holde den på ett punkt
hao Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Forstår det slik at motoren ikke går like fint etter at clutchen ble skiftet. Det jeg kommer på i den forbindelse er at de har vert borti lamda når de tok ut gearkassen. Mulig de har glemt å koblet til etterpå, eller at det ukontakt
treseksten Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Skrevet Mars 5, 2011 Hei, takk for tilbakemelding. Jeg kjører mye i byen. Å måtte ha foten på gassen i lave hastigheter er ikke holdbart, fks ved motor bremsing, eller når jeg "slipper den gjennom et kryss". Det har ikke vært et problem før jeg skiftet clutchen. Er det noen åpenbare feil verkstedet kan ha gjort som kan forårsake dette? På forhånd takk!
bayerskemorrowerk Skrevet Mars 5, 2011 Skrevet Mars 5, 2011 Når jeg tenker meg om, hadde en venn av meg nøyaktig samme problem på en e36 318, og hvis det er like ille forstår jeg hva du mener! Jeg trodde du snakket om tomgangskjøring, hvor det nøkker litt, men har selv kjørt bil med dette problemet, og det er faktisk helt umulig å få den til å gå pent, så bare ta kontakt med verkstedet du, forklar problemet, og om de ser på det og ikke finner noe feil, så får du bare prøve å overtale dem til å gjøre jobben på nytt... Jeg bytta personlig clutch etter dette problemet, for det endte med at clutchen eksploderte, og da ble problemet borte
treseksten Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Skrevet Mars 5, 2011 Ja den går fint på tomgang. Som om den ikke har nok kraft til å dra rundt på flatmark, i første. Mye lavere toleranse for omdreining uten at gassen er inne.
treseksten Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Skrevet Mars 5, 2011 Problemet er løst, mekanikern hadde antakelig dyttet på en av slangene på luftinntaket. Den hadde sprukket. Den var i utgangspunktet såpass morken at jeg dekker den selv. Verkstedet skal ha takk for at de fant problemet. Takk til dere som engasjerte dere på mine vegne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå