Gå til innhold

VURDERES solgt, 1985 E30 331 Turboprosjekt

Share

Anbefalte innlegg

Hvis prisen er rett, vurderer jeg å selge min følgesvenn med tungt hjerte. Ser at enda ett år er i ferd med å etablere seg, og tiden er nå like knapp, om ikke enda mindre, til å fullføre dette prosjektet!

Bilen er som sagt en 1985 E30 2 dørs 320i i utgangspunktet, som jeg rev i atomer i 2005/2006, og tok rust, lakkert innvendig/under og selvfølgelig på yttersiden i Chrysler Prowler purple metallic, forøvrig en flott farve spør du meg.

Står nå pr. dags dato en dekomp 1990 M20B25 i bilen, som er turbokonvertert, dog med havarert topp pakning etter ett lite eksperiment med org. topp pakning (tåler ikke mer enn 1.8bar forresten ;)

Haltech E6X er montert, MSD coiler for waste fire, 4 pnkt sinter clutch, pedersen halvbur m 4pnkt seler++++

Den andre motoren er enda i deler, men komplett, og er altså en M20B25 som er borret +1mm, altså 85mm bor, som er pyramideringet av Motornord Sunsvall, og ett 3.1 liter strokerkit fra Ireland engineering med 89,6 slaglengde, med smidde lavkomp ross stempler (8:1), H-profilråder, lager, pakninger osv.

Kjøpte i samme slengen en stor alu radiator fra IE, direct fit på E30'n.

Det som gjenstår på denne motoren er å modifisere for klarering av rådene i nedkant av sylindrene, gappe stempelringene, borre hull i blokka for oljeretur fra turbo, og montere i hop monster M20'n!

Ticco i sverige kjørte med 3 liter strokerkit på M20 motor, og blåste ut 1000hk! Så dette er en GROM motor! Står en sveiset topp på B25 motoren som jeg tenkte å flytte over evt. Men den hadde trengt en Z58 turbokam, litt råere innmat og slikt, men kan brukes som den er for ett snillere effekt uttak (500-600hk)

Videre har jeg liggende MASSE deler/turboer/grenrør/sperrediffer, 330mm D2 big brakes osv. som følger med.

På felgsiden står det nå på Brock B1 8x17 ET15 med bred kant, men har også noen 8x18 ACE felger som er påbegynt resturering/lakking (ene er ferdig, gull lakkert)

Som sagt, er mye mer, så evt. ring meg for en hyggelig E30 prat om du er seriøst intressert. Kan også ta noe gøy i inbytte. Kan også være behjelpelig med frakt, jeg kjører selv ofte sørover med eget transportfirma, og har bilhenger for transport.

Er som sagt bare i VURDERER fasen, og den spiser ikke mat der den står, tørt og varmt lagret på lagret mitt, så noe latterlige summer går den ikke for, ser for meg ikke under 80 hvertfall, da det er 2 stk turbomotorer med.

Har lagt i over 200 000,- i denne bilen selv, og UTALLIGE timer.

Ring for mer info, om du virkelig er intressert!

Mvh. Toni, 95923207

P3NpemU9b3JnJmlkPTk2MDUzJnR5cGU9MQ.jpg

P3NpemU9b3JnJmlkPTk2MDU1JnR5cGU9MQ.jpg

P3NpemU9b3JnJmlkPTk2MDUwJnR5cGU9MQ.jpg

P3NpemU9b3JnJmlkPTk2MDUyJnR5cGU9MQ.jpg

P3NpemU9b3JnJmlkPTk2MDQ4JnR5cGU9MQ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 10 months later...

Det er ikke noen som har lyst å gi meg ett fint bud på denne? Står enda, og sykdom gjør det enda vanskeligere mtp. videre framgang fra min side :( Har også en Supra motor, 2jz-gte med singelturbokit, AEM sprut, ledn. nett liggende om prisen er rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Til info: jeg selger ikke i deler. Mange som skriver pm om å selge hit og dit, men jeg selger ikke pga. penger, men fordi jeg ikke har mulighet for å skru akkurat nå og syntes det er synd å la bilen stå! Derfor skrur jeg ikke av noe deler heller, da hadde jeg mekket å satt den i stand og gasset rundt med det største smilet om munnen heller :) Så enten komplett, ellers kan den stå noen år til å kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pris ser du for deg ? med big bore kitet og alt :)

Ser for meg at under 80tusen er uaktuelt med begge M20 motorene og alle de andre BMW delene. 2jz selges da utenom, 20tusen med orginalturboene og org styreenhet/ el.nett, + 15k for singelturbokit'et og AEM sprutet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...