E30 Turbo Skrevet Mars 5, 2011 Share Skrevet Mars 5, 2011 Hvis prisen er rett, vurderer jeg å selge min følgesvenn med tungt hjerte. Ser at enda ett år er i ferd med å etablere seg, og tiden er nå like knapp, om ikke enda mindre, til å fullføre dette prosjektet! Bilen er som sagt en 1985 E30 2 dørs 320i i utgangspunktet, som jeg rev i atomer i 2005/2006, og tok rust, lakkert innvendig/under og selvfølgelig på yttersiden i Chrysler Prowler purple metallic, forøvrig en flott farve spør du meg. Står nå pr. dags dato en dekomp 1990 M20B25 i bilen, som er turbokonvertert, dog med havarert topp pakning etter ett lite eksperiment med org. topp pakning (tåler ikke mer enn 1.8bar forresten Haltech E6X er montert, MSD coiler for waste fire, 4 pnkt sinter clutch, pedersen halvbur m 4pnkt seler++++ Den andre motoren er enda i deler, men komplett, og er altså en M20B25 som er borret +1mm, altså 85mm bor, som er pyramideringet av Motornord Sunsvall, og ett 3.1 liter strokerkit fra Ireland engineering med 89,6 slaglengde, med smidde lavkomp ross stempler (8:1), H-profilråder, lager, pakninger osv. Kjøpte i samme slengen en stor alu radiator fra IE, direct fit på E30'n. Det som gjenstår på denne motoren er å modifisere for klarering av rådene i nedkant av sylindrene, gappe stempelringene, borre hull i blokka for oljeretur fra turbo, og montere i hop monster M20'n! Ticco i sverige kjørte med 3 liter strokerkit på M20 motor, og blåste ut 1000hk! Så dette er en GROM motor! Står en sveiset topp på B25 motoren som jeg tenkte å flytte over evt. Men den hadde trengt en Z58 turbokam, litt råere innmat og slikt, men kan brukes som den er for ett snillere effekt uttak (500-600hk) Videre har jeg liggende MASSE deler/turboer/grenrør/sperrediffer, 330mm D2 big brakes osv. som følger med. På felgsiden står det nå på Brock B1 8x17 ET15 med bred kant, men har også noen 8x18 ACE felger som er påbegynt resturering/lakking (ene er ferdig, gull lakkert) Som sagt, er mye mer, så evt. ring meg for en hyggelig E30 prat om du er seriøst intressert. Kan også ta noe gøy i inbytte. Kan også være behjelpelig med frakt, jeg kjører selv ofte sørover med eget transportfirma, og har bilhenger for transport. Er som sagt bare i VURDERER fasen, og den spiser ikke mat der den står, tørt og varmt lagret på lagret mitt, så noe latterlige summer går den ikke for, ser for meg ikke under 80 hvertfall, da det er 2 stk turbomotorer med. Har lagt i over 200 000,- i denne bilen selv, og UTALLIGE timer. Ring for mer info, om du virkelig er intressert! Mvh. Toni, 95923207 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2011 Var vanvittig liten respons da? Er det ikke marked for gode turbo E30'er lengere? Er visst sant som kjærringa sier, jeg ER i ferd med å bli gammel! Jaja, den står nå fint der den står til den blir veteran om 4 år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilHA Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 pris uten de 2 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 pris uten de 2 motorene? Tja, hva skal man kunne ta for bare karrossen? Kom med ett bud da, så får jeg se hvor lite det bys! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Kan det være interesse for denne nå da? Den står fortsatt på samme plass, spiser enda ikke noe fra pengboken min, men synd at den ikke blir ferdigstillt da den virkelig fortjener det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Pris uten den motoren med havarert topp pakning, men med den i deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Tja, hva syntes du den kan være verdt da? Er så veldig ute på prisene på E30'r om dagen, da jeg knapt rekker å følge med på hvilke ukedager det er pga. jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2013 Det er ikke noen som har lyst å gi meg ett fint bud på denne? Står enda, og sykdom gjør det enda vanskeligere mtp. videre framgang fra min side Har også en Supra motor, 2jz-gte med singelturbokit, AEM sprut, ledn. nett liggende om prisen er rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scania620 Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 har du 2jz enda???send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Til info: jeg selger ikke i deler. Mange som skriver pm om å selge hit og dit, men jeg selger ikke pga. penger, men fordi jeg ikke har mulighet for å skru akkurat nå og syntes det er synd å la bilen stå! Derfor skrur jeg ikke av noe deler heller, da hadde jeg mekket å satt den i stand og gasset rundt med det største smilet om munnen heller Så enten komplett, ellers kan den stå noen år til å kose seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Hva slags pris ser du for deg ? med big bore kitet og alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eviltoy Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 hva kunne du tengt deg for den motoren med topp pakkning ras ?? Og hva heter den lakken der?? den var meget porno!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet August 4, 2013 Forfatter Share Skrevet August 4, 2013 Hva slags pris ser du for deg ? med big bore kitet og alt Ser for meg at under 80tusen er uaktuelt med begge M20 motorene og alle de andre BMW delene. 2jz selges da utenom, 20tusen med orginalturboene og org styreenhet/ el.nett, + 15k for singelturbokit'et og AEM sprutet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå