Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal koble opp trådløs sentrallås i bilen min. Har det meste klart for meg, men finner IKKE ut hvor jeg kan koble meg inn for å triggre "lock" og "unlock"!

Har søkt opp å ned fra ende til annen, og finner ikke ut noe som stemmer til min bil.

Opplysninger:

520i touring. Produsert 6/92. importert fra tyskland, minimalt med utstyr. Bare sentrallås, elektriske speil og elektrisk dobbel takluke.

Batteri under baksete. Modulen som skal ta seg av interiørlys og sentrallås heter på min bil zv (versjon 2) Og har 2 plugger, En hvit plugg med rundt 25 små ledere, og en svart med noen grovere. Denne boksen ser tilsynelatende lik ut som den som er brukt i tidlige e36. Jeg har da altså ikke zkm, GM (general module), RM (relay module) på samme måte som jeg finner på bilder. Jeg finner heller ikke noen kontakt som er forhånds-opplagt for alarm, som visstnok skal være på biler produsert i denne epoken.

Jeg har også lest på koblingsskjema til in modell som jeg har funnet ved å søke google, og prøvd å lest meg fram til det, men skjønner ikke helt hvordan denne sentrallåsen fungerer. Også litt usikker på om skjemaene faktisk stemmer for min bil, da det refererer til bokser og koblinger som jeg ikke har.

Så om noen vet hva jeg kan koble meg inn på? Aller helst under baksetet, så alt blir samlet. Vet at det må være noe i den hvite kontakten (kan jo hende det er likt med e36?) men tørr ikke sette hverken jord eller +12v på lederne for å sjekke. Har dog funnet en ledning som triggrer interiørlyset på samme måte som man åpner døra, så det er da NOE som stemmer med det jeg finner på nett.....

Noen? Litt lost her :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...