Per-Arnee Skrevet Mars 5, 2011 Skrevet Mars 5, 2011 har et problem med motoren min ved at den hopper opp og ned på turtallet. både på tomgangen og når man slipper opp gassen. Men det rare er at om man slår av og på tenningen så hender det at motoren går rolig og pent igjen. lurte på om noen har ide om hva det er? også er det slik at hele dashbordet er ute av funksjon. kun speedometer som funker. og på km.stand står det bare PPPPPP?? takker for svar, håper noen hr en anelse!
SideIn Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 start med å prøve om du kan få liv i dashbordet, sjekk sikringer. sjekk om det er noen i nærområdet som har diagnoseverktøy, det er som regel der man må starte. jaging på tomgang kan absolutt være falsk luft både her å der.
E-39 Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 Prøv med startgass rundt innsuget, gasspjeld,belg og vakuumslanger. Hvis den forandrer motorgange er det tegn på lekkasje. Lmm,Lambdasonde, Kam/veivsensor,coiler,plugger,tomgangsregulator... Oppdater oss hvis du finner feilen
Per-Arnee Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Skrevet Mars 6, 2011 fant ut at det var forsøkt å limt igjen et hull i en av de slangene mellom lmm og motor. kan muigens være falsk luft der! feilsøkingsutstyr er det vel ikke hvem som helst som har? må vel til verksted?: )
E-39 Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 Er det innsugsbelgen mellom Lmm og gasspjeldet? eller den vakuumslangen som går under belgen,den lille? Hvis du går inn på Gs bildeler,så finner du deler til din bil! Lykke til
Per-Arnee Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Skrevet Mars 6, 2011 Det går to litt mindre slanger ned fra belgen mellom lmm og gassspjeldet. den ene tror jeg drar falskluft. kan det være årsaken?
molid Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 tror absolutt det er probleme=) hadde samme problem på min=)
Per-Arnee Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Skrevet Mars 7, 2011 takk for svar! skal prøve å sjekke det: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå