Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke gnist samma faan hva je gjør, prøvd 2 coiler, begge har funka i bil før!

hjernen er fra en 320IA(har også prøvd fra en 325i uten hell)

drar på startern å alt får strøm, bensinpumpa må je jumpe med ledning fordi releet ikke vil slå inn kan de ha noe sammenheng??

også lurer jeg på om når je kjører motorn på startern skal turtellern gå litt opp? for den ligger helt stille i bunn å koser seg uten noe tegn till liv, så vis den skulle gjort noe kan feilen ligge i triggersensorn forran på motorn?? takker for svar=)

S.Hafsmo: Endret topic til et litt mere informativt. (gjettet på motortype)

Skrevet

prøvde å bytte med en annen je hadde liggende ikke 100% sikker på at den er hel heller men ingen forskjell.motorn gikk når vi tok den ut av den bilen je har den ifra så syns det er rart om den skal ha tatt kvelden har hvertfall prøvd 2 nå da å samma problemet

sjekka også ene pluggen nå den er våt av bensin så dysene åpner, mangler bare gnist noen som kan hjelpe?:D

"minusen" på coilen har jo 2 lag den ledningen har prøvd med begge deler, er det noen som vet 100% ossn dette skal være ??

Skrevet

Siden du åpenbart får drivstoff igjennom dyser, så later det til at hovedrelè trekker (DME relè) , når dette trekker (slår inn) så skal bensinpumperelè slå inn pga. hovedrelè har trukket. Virker sånn i rask fart som om bensinpumperelè er defekt.

Men over til tenningsproblemet ditt. Har du prøvd og flytte tilkoblingskontakten for "trigger"føler (den i fremkant av motor) over til den andre kontakten, rett ved siden av den du har koblet den til? Den passer der og. Føleren som er "klemt" rundt i ett plasthus rundt den ene pluggledningen, den kan du droppe. Trenger den ikke for at motoren skal fungere optimalt.

Skrevet

prøvde å bytte om på de også uten noe hell,

prøvd et annet rele på bensinpumpa uten noe hell der å men det kan je jumpe å finne ut av seinere, trenger gnist så bilen går hvertfall:P

Skrevet

Legg tenning over i trinn to, mål på nr 15 på coil (V på instrument). Er det dødt, så følg ledning frem til motorkontakt og mål på bil-siden av denne (fortsatt med tenning i trinn to).

Er det kjørekomputer i bilen?

Skrevet

ikke kjørekomp

har målt og det er strøm till coilen, derfor je ikke skjønner noenting

men den som er på -1 på coilen har jo på en måte 2 ledninger i en, skall begge de på? eller bare den innerste?

Skrevet

Kunne gjetta på defekt tenningsføler på girkassen, men du har vel kanskje ikke disse du? Er ikke så inne på dette med preface/face på E30 jeg :P

Skrevet

Den som går på nr. 1 på coil skjønner jeg ikke helt. Jeg husker ikke hvor mange ledninger det er inn på 1 , men det eneste jeg husker, det er at nr 1 er den siden som går til motorstyring. Men utifra tegninger, så skal det kun gå 1 stk. sort ledning inn på 1 på coil. 15 er pluss, og 1 er minus. 1 blir minus så fort DME har styrespenning. Da jorder den kontakten til coil, og coil er da "aktivisert", men kun om trigger føler sier "ok" . For og si det på en litt rar måte, så fungerer det slik. Du er avhengig av og mest sannsynlig starte fra starten, og få alle relèer til å trekke. Hovedrelè, pumperelè.

Men kommer nettet fra en IA ?

Skrevet

nettet skal være ifra en vanlig 320 i e30 facelift, alt annet får strøm dyser startern instrumentet og alt funker liksom bortsett fra pumpereleet og da coilen.

det jeg mente med coiledningen er at det er en ledning innerst så en isolasjon også er det noen sølvtråder uttafor den igjen så ytterste isolasjon, skjerma kabel heter det kansje.

Skrevet

Ja, det er en skjermet kabel. Det skal være skjermet kabel der, så det er i orden. På 86 på bensinpumperelè så er det en Rød/hvit kabel som går inn til nr 86, sett nøkkel i trinn to og mål om det er spenning der. Når du har gjort det, så ta ut hovedrelè, der går det en Rød kabel inn på nr 30, mål om det er spenning der.

Skrevet

Nei, det skal de ikke. Om det er målt, da kan umulig styreenheten din jorde andre siden av Relè (Ellers hadde pumperelè trukket. ) Og det hadde du prøvd å bytte sa du.

Har du husket alle jordinger på motor og i motorstyrings -nett ? Det må du nok dobbelsjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...