Gå til innhold

Den orginale E36 M3 CSL til salgs


Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.

Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst.

Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.

Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst.

Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW

Her har dere en billig "banebil" om det holder med 240hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.

Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst.

Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW

Her har dere en billig "banebil" om det holder med 240hk

Men det der er ikke en LTW, men sikkert grei nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.

Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst.

Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW

Hm, hvorfor er S50US lettere?

Blokkene er stort sett veldig like hverandre, og de fleste delene er laget i samme materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den europeiske blokka er høyere, veiva er tyngre, rådene lengre, toppen er større, alt i alt så blir dette fort en del kilo, jeg har aldri målt de separate delene men iflk ETK så er den europeiske 15kg tyngre + at innsuget på den europeiske er tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en som byttet fra S50US til S50B32, målt før og etter vekt. Ikke AC pumpe. Han satte samtidig på oljekjøler og slanger som veide 12 lbs, samtidig Euro-katter som veide 11 lbs.

Before: 2869 lbs total

1502 lbs front 52.35%

1367 lbs rear 47.65%

After: 2937 lbs total

1553 lbs front 52.88%

1384 lbs rear 47.12%

Så rundt 50 lbs (22kg) forskjell på kun motor. B30 er noe lettere. Ikke noe som jeg hadde lagt merke til, i forhold til antall hestekrefter og momentøkning du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWfans sier S50 er 155.4 kg/342.598 lb og senere 151,5 kg/334 lb

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rt_engine/

BMWfans sier S50US er 153,0kg/337.307 lb og senere 148kg/328.048 lb (Forholdet her aviker 1,764 lb i forhold til kg)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rt_engine/

Det gir jo bare 2,4kg/5,291lb lettere og senere 3,5kg/5,952lb lettere (forholdet mellom kg og lbs som er oppgitt stemmer ikke helt, riktig omregnet blir 7,716lb)

Vet ikke da hva som er med på motoren men ut fra bmwfans blir det ikke være så stor forskjell på vekt:?

PS Ikke tenkt å krangle altså :mrgreen: GeRo sitter med andre opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...