Erebus Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Fantastisk bil, den første M3 CSL modellen... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0570675825 http://www.usautoparts.net/bmw/models/m3_ltw.htm rundt 290.000 NOK + avgifter... grei pris det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2011 en liten bemerkning: Den er vissnok basert på den amerikanske M3 versjonen, så ingen M-motor...det er jo litt kjipt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil. Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst. Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst. Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW Her har dere en billig "banebil" om det holder med 240hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst. Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW Her har dere en billig "banebil" om det holder med 240hk Men det der er ikke en LTW, men sikkert grei nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 en liten bemerkning: Den er vissnok basert på den amerikanske M3 versjonen, så ingen M-motor...det er jo litt kjipt da. Kan lite om M3 USA men ved søk så kommer M3 95 modell opp som S50 i BMWFAN? http://bmwfans.info/parts/catalog/ident ... Coupe/USA/ 1995 BMW M3 CSL Lightwei BMW FACTORY LIGHTWEIGHT, ALL ORIGINAL, 1 OF 85Research 1995 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Det er korrekt, motoren har S50 betegnelse, dvs S50B30US for å vise at det er en USA versjon, en 3 liters M50 i praksis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 En slik en kunne jeg ha tenkt meg, kanskje ikke så strøken som denne, for å ha brukt som banebil.Selv om denne har bare 240hk så er den mye lettere, spesielt i fronten da denne motoren er mye lettere enn den europeiske motoren, og så er bilen mye mer spesiell ikke minst. Jeg ser at de kaller den CSL men i USA har den stort sett blitt kalt LTW Hm, hvorfor er S50US lettere? Blokkene er stort sett veldig like hverandre, og de fleste delene er laget i samme materialet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Den europeiske blokka er høyere, veiva er tyngre, rådene lengre, toppen er større, alt i alt så blir dette fort en del kilo, jeg har aldri målt de separate delene men iflk ETK så er den europeiske 15kg tyngre + at innsuget på den europeiske er tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Her er en som byttet fra S50US til S50B32, målt før og etter vekt. Ikke AC pumpe. Han satte samtidig på oljekjøler og slanger som veide 12 lbs, samtidig Euro-katter som veide 11 lbs. Before: 2869 lbs total 1502 lbs front 52.35% 1367 lbs rear 47.65% After: 2937 lbs total 1553 lbs front 52.88% 1384 lbs rear 47.12% Så rundt 50 lbs (22kg) forskjell på kun motor. B30 er noe lettere. Ikke noe som jeg hadde lagt merke til, i forhold til antall hestekrefter og momentøkning du får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 BMWfans sier S50 er 155.4 kg/342.598 lb og senere 151,5 kg/334 lb http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rt_engine/ BMWfans sier S50US er 153,0kg/337.307 lb og senere 148kg/328.048 lb (Forholdet her aviker 1,764 lb i forhold til kg) http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... rt_engine/ Det gir jo bare 2,4kg/5,291lb lettere og senere 3,5kg/5,952lb lettere (forholdet mellom kg og lbs som er oppgitt stemmer ikke helt, riktig omregnet blir 7,716lb) Vet ikke da hva som er med på motoren men ut fra bmwfans blir det ikke være så stor forskjell på vekt:? PS Ikke tenkt å krangle altså GeRo sitter med andre opplysninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
532is Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Her er en tråd som viser vekter, en S50US skal være så å si identisk med M50B25TU i vekt og i forhold til en vanlig S50 så stemmer vektene mer som han som konverterte fant ut i virkeligheten. viewtopic.php?f=1&t=26039&hilit=motorvekter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå